Klage til patientforsikring
Måske dette kunne interessere Jer alle - herinde??
Jeg anmeldte kronisk livslang skade på stofskiftet, bla grundet nedsat livskvalitet.
Jeg anmeldte i maj i år - skadet stofskifte - (lavt stofskifte) sket på Riget i 2005 - ved såkaldt Bal - med kikkertundersøgelse samt skylning af lunge.
Netop modtaget afvisning af min klage - med vudering herfra, om at der ingen skade er sket ved BAL, samt henvisning til mangel på offentliggjort litteratur - dukumentation - for lignende skader opstået ved BAL, samt at udvikling af stofskiftelidelse i 2008 ikke har årsagssammenhæng med den udførte undersøgelse og skyldning.
Egen læge opdagede i 2008 - at der ikke siden 2005 -var testet for stofskifte - men- at jeg kort før indlæggelsen på Riget - ingen tegn havde haft til stofskifte-problemer (via brodprøve-analyser).
Først i 2008 ved en såkaldt rutineblodprøve ved indlæggelse på privathospital opdagede man, lavt stofskifte - samt at dette på ingen måde var nyopstået.
Hjerteproblemer begyndte at banke mere og mere på - med bla. stikken smerter ol. og jeg blev kort herefter indlagt til obs. for blodprop i hjertet - dog uden at man fandt noget, jeg har fortsatte problemer periodemæssigt fra hjerteregionen - men man kan ikke finde noget ved undersøgelser.
Eltroxin viste sig desværre at give mig mange problemer oveni mine stofskifteproblemerne og det hjalp ikke at bruge Eltrosin i den nye udgave.
Lavt stofskifte blev en prøve bla også i tålmodighed, fordi den ikke i mit tilfælde er helt så nem at stabilisere.
Herinde læste jeg om flere der havde skiftet medicin og mente at det var et forsøg værd at prøve.
Den nye medicin giver måske nok en smule færre problemer, men godt går det ikke og stabil er jeg langt fra - men tålmodigheden er flyttet ind sammen med viljestyrke og målet om at kæmpe for at få det bedste ud af alting - trods dårlige odds.
Selvfølgelig gør jeg brug af min mulighed for at klage over Patentforsikringens afgørelse, når jeg nu ved - at jeg dengang blev skadet på Riget, da man foretog denne temmelig almindelige BAL undersøgelse - det viser jo altså bare at skader sker - og det vedbliver de med - trods Rigets meget dygtige læger og gode indarbejdede rutiner.
Med hilsen fra Katinka1
Jeg anmeldte kronisk livslang skade på stofskiftet, bla grundet nedsat livskvalitet.
Jeg anmeldte i maj i år - skadet stofskifte - (lavt stofskifte) sket på Riget i 2005 - ved såkaldt Bal - med kikkertundersøgelse samt skylning af lunge.
Netop modtaget afvisning af min klage - med vudering herfra, om at der ingen skade er sket ved BAL, samt henvisning til mangel på offentliggjort litteratur - dukumentation - for lignende skader opstået ved BAL, samt at udvikling af stofskiftelidelse i 2008 ikke har årsagssammenhæng med den udførte undersøgelse og skyldning.
Egen læge opdagede i 2008 - at der ikke siden 2005 -var testet for stofskifte - men- at jeg kort før indlæggelsen på Riget - ingen tegn havde haft til stofskifte-problemer (via brodprøve-analyser).
Først i 2008 ved en såkaldt rutineblodprøve ved indlæggelse på privathospital opdagede man, lavt stofskifte - samt at dette på ingen måde var nyopstået.
Hjerteproblemer begyndte at banke mere og mere på - med bla. stikken smerter ol. og jeg blev kort herefter indlagt til obs. for blodprop i hjertet - dog uden at man fandt noget, jeg har fortsatte problemer periodemæssigt fra hjerteregionen - men man kan ikke finde noget ved undersøgelser.
Eltroxin viste sig desværre at give mig mange problemer oveni mine stofskifteproblemerne og det hjalp ikke at bruge Eltrosin i den nye udgave.
Lavt stofskifte blev en prøve bla også i tålmodighed, fordi den ikke i mit tilfælde er helt så nem at stabilisere.
Herinde læste jeg om flere der havde skiftet medicin og mente at det var et forsøg værd at prøve.
Den nye medicin giver måske nok en smule færre problemer, men godt går det ikke og stabil er jeg langt fra - men tålmodigheden er flyttet ind sammen med viljestyrke og målet om at kæmpe for at få det bedste ud af alting - trods dårlige odds.
Selvfølgelig gør jeg brug af min mulighed for at klage over Patentforsikringens afgørelse, når jeg nu ved - at jeg dengang blev skadet på Riget, da man foretog denne temmelig almindelige BAL undersøgelse - det viser jo altså bare at skader sker - og det vedbliver de med - trods Rigets meget dygtige læger og gode indarbejdede rutiner.
Med hilsen fra Katinka1
Kommentarer
Tak for at du skriver herinde på debaten om din klagesag.
Det er dog rigtig modbydeligt, at du får for lavt stofskifte
i forbindelse med en behandling for noget andet, og aldrig
har haft stofskifteproblemer før.godt du har klaget trods
afvisning det hjælper på sigt når nogle råber op ,selv om det kræver
en god psyke at blive med det.
Vi er en del, der er et levende eksempel på ,at trods hormonbehandling
hvad enten det er Eltroxin (gammel eller Ny) har vi fortsat stor bøvl
med stofskiftet.Desværre er der stadig mange både læger og almindelig
mennesker der tror ,at vi bliver raske, og får det ligeså godt som før vi var
syge,og det er en myte der er svært at få aflivet.
God bedring HN.
Ved den beskrevne BAL - (kikkertundersøgelse samt skylning af lungedel - og opsugning for analysering - under fuld narkose) - foretaget på Riget, skete der skade på skjoldbruskirtlen.
Således fik jeg kronisk lavt stofskifte - uden at dette blev opdaget - før 2 år senere - ved en såkaldt indlæggelses-rutine-blodprøve.
Symtomerne på lavt stofskifte - er jo desværre - som vi også kan læse bla herinde - ofte kendetegnende for mange andre sygdomstilstande og lidelser.
Og upåagtet og uopdaget - kan lavt stofskifte - udvikle sig til en livslang kronisk lidelse, med forringelse af livskvalitet til følge - som det desværre også fremgår i debatter herinde.
Min klage umiddelbart - dengang inden udskrivning fra Riget - til både sygeplejersker og lægen, over at være meget øm og have synkebesvær mv, var blot at dette var at påregne og værende normalt og ville foretage sig.
Jeg har fortsat ømhed og fortsat noget synkebesvær.
Desværre er dette og problemer fra hjerteregionen jo blot toppen af isbjerget.
Det er vigtigt at bruge klagemulighederne, de er jo netop oprettet herfor.
Og ja, det kræver skam energi og kræfter at klage over påført skade. Og at skulle anke - fordi man fra Patientforsikringen - ser helt bort fra sandsynligheden for at man i den smalle passage der er- for at kunne foretage denne Bal -ikke skulle kunne beskadige skjoldbruskirtlen - samt at der ikke er beskrevet skader af denne art i litteraturen og tilmed påstår - at lavt stofskifte først er opstået 2 år senere ved en rutineblodprøve.
Selv om der slet ingen tvivl hersker om, at sygdommen ikke på nogen måde - var nyopstået.