Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Måske gravid s:

Redigeret 3 november, 2010, 10:28 i Snart gravid
Ja her i efterårsferien havde mig og min kæreste sex for første gang.. Og ugen før efterårsferien havde jeg menstration.. Men nu her 2 uger efter efterårsferien, har jeg stadig ikke fået min menses, og jeg er lidt nærvøs for om jeg kan være gravid... Vi brugte kondom, men jeg er virkelig nervøs for, om jeg er blevet gravid.. Da vi ikke er særlig gamle, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.. Og hvis jeg er , hvordan skal jeg så sige det til mine forældre? s;

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan købe en graviditetstest på apoteket eller på nettet. Så kan du få svar på din bekymring ift. om du er gravid eller ej løbet af få minutter.
    Der er ingen grund til at vente længe, og gå og være bekymret, måske uden grund.
  • Indstillinger
    Du havde menstruation ugen før efterårsferien, dvs. for 4 uger siden. Derfor bør din menstruation komme i den her uge, så det er for tidligt at sige at den er udeblevet.
    Det er ganske normalt at ens menstruation ikke kommer hvis man håber eller frygter at man er gravid.
    Hvis I brugte kondom fra start til slut er risikoen for at du er gravid ekstremt lille.
    Men køb da en pakke gravditetstests på apoteket eller i Døgnnetto. Der er to i. Man kan først stole på graviditetstest efter menstruation skulle have været kommet, så tag den den anden sidst på ugen for en sikkerheds skyld.
    Som sagt: Risikoen er ekstremt lille hvis I brugte kondom.
    Jeg syntes, at du skal få en tid hos din læge hvor I kan tale om prævention. Du skal have overblik over de forskellige muligheder og I skal tale om sikkerheden. For det er altså ikke meningen at man skal frygte at være gravid når man har brugt kondom.
  • Indstillinger
    Tak! Det vil jeg prøve
Log in eller Registrér for at kommentere.