Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

...

Redigeret 3 november, 2010, 03:42 i Tvangstanker

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej du

    Hvor er det godt, at du erkender, at du har behov for hjælp og begynder at søge den. Det er stærkt gået af dig.

    Selvfølgeligt kan du ikke bare holde op med at gøre de ting, du gør. Dine forældres manglende forståelse gør jo bestemt ikke tingene bedre.
    Jeg tror, at det vil bære rigtigt godt for dig at komme hjemmefra men omvendt har du tydeligvis også brug for noget professionel hjælp – nu.

    Der må være nogen, der kan hjælpe dig med at besvare de spørgsmål, om du kan få den hjælp og så alligevel komme på high-scool. Står der noget i papirerne om, hvilke helbredsmæssige krav etc., der kræves? Måske kan din studievejleder hjælpe? Hvad med den organisation, der står bag uddannelsesprogrammet (eller hvad det hedder). Måske kan du kontakte dem og høre, hvilke helbredsmæssige krav der stilles?
    Allerbedst vil det være, hvis der er en voksen udenfor familien, du kan bede om hjælp til at få opklaret det, for jeg tror, det bliver svært for dig at klare dig indtil til sommer uden at komme i behandling. Du skal også tænke på, at hvis du ikke får behandling i tide, kan du risikere at blive så syg, så du ikke kan rejse til sommer.

    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Du skal passe meget på. Du risikerer at stå i USA og selv skal betale dine lægeregninger, hvis du bliver rigtig syg. Det vil sige, du kan ikke få hjælp.

    Jeg selv ville aldrig turde rejse uden forsikringerne var i orden.
    Der forlanges en del, når man tager sådan et High school ophold.

    Hvis ikke du er myndig kan dine forældre blive ruinerede. Nej, du kan ikke rejse uden alt er lagt frem, dine forsikringer er i orden og tilladelsen givet til at rejse ind i USA.
    At rejse uden alt er helt i orden er meget uforsvarligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.