Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

uden sex i 12 aar

Redigeret 9 september, 2011, 05:46 i Åben debat om sex
Hej, jeg er gift med en mand men vi har ikke haft sex sammen i 12 aar!!! Sex har aldrig vaeret en prioritet for ham. Det har faktisk altid vaeret som om han var flov over sin lyst/ sit behov. Vi har 3 boern sammen, men har ikke vaeret samme seksuekt i 12 aar. Hvordan han klarer det ved jeg ikke (jeg er ret sikker paa at han ikke har haft noget ved siden af) Jeg har haft forskellige kaerster og hvergang haabet at kunne starte et nyt forhold. Hver historie har vaeret forskellig, men jeg har indtrykket af at maend gerne vil have sex med mig, men at jeg er ikke pigen de vil giftes med. Jeg ved det lyder dumt, men jeg er vist en god elskerinde maaske fordi sex er ret vigtigt for mig. men hvorfor virker det som om maend ikke vil engagerer sig i et forhold til mig? At jeg er glad og villig til sex virker nogengange som om det faar dem til at taenke: ov, hun har vist vaeret sammen med rigtig mange fyrer og de doemmer mig daarligt paa det. Det er totalt paradoxalt at jeg ikke har sex med manden jeg er gift med men dem jeg har sex og dem jeg har sex med vil ikke giftes med mig !!! Mon jeg virker for desperat efter et nyt forhold? Jeg vil ikke skilles for at vaere alene...alene er jo netop det jeg er rigtig meget i mit aegteskab. jeg vil ikke skilles for at blive alene + have alle ulemper ved en skilsmisse (boern der bliver kede af det osv) Hjaelp....jeg har en ny super soed kaereste som elsker sex som mig, men engang imellem faar jeg alligevel indtryk af at han doemmer mig daarligt fordi jeg er vild med sex. Jeg vil rigtig gerne have at vores forhold udvikler sig til et dybt kaerligheds forhold med masser af erotik og dybe foelser..Anna

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Anna

    Det, jeg skriver til dig nu, vil du nok ikke bryde dig om at høre. Men jeg håber, at du vil opfatte det som et 'wake-up call'.

    Jeg har ikke så gode erfaringer med både at ville blæse og have mel i munden. Og det er sådan, jeg ser det, du gør. Jeg synes, du misbruger din mand og dit ægteskab på det groveste. Enten så er man gift og arbejder for og med sit ægteskab eller også er man ikke. Du misbruger mændene, du har ved siden af, for du er overhovedet ikke interesseret i dem som mennesker, men kun som 'behovstilfredsstillere'. Du misbruger dig selv groft, når du bruger mere end 12 år af dit liv på et forhold, der ikke er tilfredsstillende og når du 'deler dig selv ud' til vilkårlige mænd. Intet af det styrker bestemt ikke dit selvværd og din selvrespekt, tværtimod.

    Jeg formoder, du træffer de valg, du træffer, fordi du prøver at undgå noget, der gør ondt eller kommer til at gøre ondt. Men det kan du ikke. Lige nu gør det bare ondt hele tiden, for du er jo ikke tilfreds. Før eller siden er du nødt til at tage ansvar for dit eget liv. Er du ikke bedre værd, end et tomt ægteskab og nogle knald her og der?

    Ensomheden i ægteskabet kan ikke sammenlignes med ensomheden ved at være alene. Ofte er ensomheden sammen med andre mennesker langt værre. Hvorfor byder du dig selv at være sammen med mennesker, der får dig til at føle dig ensom? Hvis du flytter for dig selv, så behøver du ikke nødvendigvis at blive ensom – alenehed og ensomhed er forskellige ting. Jeg vil påstå, at ensomhed mere er en indre tilstand og nogle problemer i én selv, der har med nogle meget dybere ting at gøre. Men det er måske det, du er bange for at opdage?

    Ja, dine børn vil jo nok blive kede af det, hvis du og din mand skilles. Men først og fremmest har børn brug for at opleve, at deres forældre elsker hinanden og viser hinanden kærlighed og respekt i dagligdagen. De har brug for glade forældre, der har det godt med sig selv og hinanden, støtter og bakker hinanden op. Det tror jeg ikke, dine børn oplever, udfra det du beskriver. Dine børn kan meget let blive en sovepude, du bruger som undskyldning for ikke at handle. Men du svigter både dig selv og dem, når du vælger de letteste løsninger. Børn har mere brug for to forældre, der er glade hver for sig end ulykkelige sammen.

    Jeg tror, at du før eller siden bliver nødt til at stå på egne ben og tage ansvaret for, hvad du vil med dit eget liv. Jeg fornemmer, at du ikke kender dig selv særligt godt og forsøger at få tilfredsstillet både dine sociale behov og omsorgsbehov med sex. Det kan man ikke.
    Jeg antager, at den mand du søger, er kærlig, respektfuld, nærværende, ærlig o.s.v. Hvordan vil du tiltrække en mand, der respekterer dig, når du selv handler på måder, der ikke er ærlige og respektfulde overfor dig selv og andre?
    Et forhold, der er baseret på sex, udvikler sig ikke til et dybt kærlighedsforhold. Et kærlighedsforhold skabes af følelsesmæssig nærhed og åbenhed, gensidig respekt og interesse, fælles værdier og et rimeligt fælles livssyn. Alt i alt en intimitet der går langt ud over det seksuelle.

    Jeg er ked af det, hvis det her gør ondt at læse. Det er okay, hvis du bliver vred. Men du skal vide, at jeg skriver det i den bedste mening.

    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Kære søde Helene,
    Jeg synes at du ikke har forstået ret meget af mit indlæg, men jeg må ikke have udtrykt mig tydeligt nok…

    Jeg havde en veninde som ved et trafikuheld mistede førligheden og kom i rullestol. Hendes mand skred…..er det OK? Har man ikke lovet at være sammen i medgang og modgang?
    Nu er det sådan at min mand ikke mere kan dyrke sex…han kunne sikkert have taget fat i problemet men har ikke gjort det…ja, og så er årene gået. Jeg kunne selvfølgelig være smuttet og ladet ham alene med problemet . Og da jeg jo er kvinden ville jeg have taget børnene med og langt væk…

    eller levet uden sex, men det er ikke muligt for mig uden at jeg bliver dybt deprimret.

    Min mand ved at jeg har haft affærer…men vil ikke skilles af den grund. Vi er begge to ulykkelige men der er ikke nogen god løsning.

    Jeg har invensteret mig meget i min familie og jeg er ret sikker på at mine affærer ikke har haft noget imod at blive brugt…Jeg har nu lyst til at tænke på mig selv og begynde et nyt liv. Og jeg er ikke enig med dig i at et forhold, der er baseret på sex ikke kan udvikler sig ikke til et dybt kærlighedsforhold. Læs KamaSutra…

    Hilsen, Anna
  • Indstillinger
    Anna i dit første indlæg skriver du, at du har sex for at starte et nyt forhold.
    I min verden er det meget grimt, at du bliver hos din mand, medens du leder efter noget nyt.
    Det er måske det dine nye sexkærester også tænker. Du er god for et knald, men de skal ikke risikere et forhold med dig.
    Linette.
  • Indstillinger
    I min verden doemmer man ikke andre……I min verden tror man ikke at et liv kan resumeres paa 50 linier…….I min verden er alting ikke sort eller hvidt…….
    I min verden bor hele verden IKKE i lille beskyttede Danmark…..med boernehaver, fritidshjem osv…..I min verden er der kvinder der staar med haaret i postkassen fordi de har vaeret skyggen af deres mands karriere – den der var hjemme for ungerne og alligevel klarede jobbet men uden nogen saerlig karriere……den der ikke sparet op til pension…den der ikke har loebende udviklet kompetancer……..I min verden bor man i en papkasse paa gaden hvis man ikke har de der loensedler …..Ja, bliv skilt og flyt i en papkasse !!! Foerst da har du taget ansvaret for dit liv og fortjener at blive elsket!!!!
  • Indstillinger
    Hej ja jeg kan godt se du har et problem. med at få din sexbehov dækket. men jeg synes det er synd for din mand den måde du gør det på. så længe du bor med din mand kan jeg godt forstå mændende ikke vil giftes med dig. for så er du en slags utro i deres øjne. derfor vil de kun bruge dig til fornøjelse. Jeg synes hvis du vil blive i dit ægteskab. og du elsker din mand. tal med ham om at en sex partner kommer i jeres hjem . og giver dig sex. evt mens han er tilstede. i dag findes der mænd der bliver betalt for sex der hjælper bla handikappede menesker der ikke kan få deres sex dækket normalt. han er profesionel . og det er menning du skal elske din mand. du må finde ud af om din mand er såret over du har andre mænd. når du ikke har haft sex i så lang tid er du mere ukritisk hvem manden er . så tænker du bare på at få dit behov dækket. desværre. pas på du ikke lukker den forkerte mand ind en dag. det kan man nem komme til i dag. Held og lykke spider68
  • Indstillinger
    Hej igen Anna

    Jeg tænker på, hvad det er, du søger fra os herinde på debatten?
    Du ønsker jo åbenbart ikke, at vi forholder os til den måde, du lever på, så hvad ønsker du? Måske kan du definere, hvad det er, du har brug for at få belyst?

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej Anna

    Til at starte med vil jeg sige at jeg er en mand og født i 1962.

    Forstår jeg dig ret i at du stadig er gift med manden du ikke har haft sex sammen med i 12 år og at dette bla. skyldes at han rent fysisk ikke kan have sex mere?

    Og at du søger et forhold til en anden mand "ved siden af" som du ønsker at have et varm sexuelt og personligt forhold til?

    Jeg antager i det jeg skriver her at du svarer ja til begge dele (og så må jeg efterfølgende korigere hvis dette ikke er tilfældet)

    Som mand kan jeg let se mænd der ønsker mere/andet sex end det de får hjemme. Og derfor er det let for mig at forstå din oplevelse med at du føler at mænd gerne vil have sex med dig men ikke giftes med dig.

    Kan det tænkes at de mænd du møder jo ikke søger et nyt parforhold?
    Og kan det tænkes at de mænd du søger efter primært er ud fra dit ønske om sex og ikke et parforhold.
    Og endeligt, hvis du ønsker at opretholde dit ægteskab og samtidigt have et meget nært forhold kørende til en anden mand, så tror jeg det bliver meget svært for både dig og den mand du måtte finde.

    I disse fora er der mange der er meget hurtige til at dømme andre, speciel ud fra deres egen verdensopfattelse, og de meget hurtige og meget klare tilbagemeldinger fra disse mennesker skal man nok lige tage med "et gran salt".

    Når jeg tænker over det du har skrevet så tænker jeg lidt at du ønsker det umulige. Det kan lyde som om du søger at opnå at have 2 ægtemænd i dit liv og dette er nok ikke noget der er specielt normalt i vores kultur.
    Og derfor er det også nok meget svært at finde "manden" du søger.

    Nu kan jeg også godt læse det du har skrevet som at du ønsker en mand i dit liv der både er til sex og samvær.
    Og dette er nok lidt lettere at finde.

    Vejen tror jeg er via at du definere mere klart over for dig selv hvad det er du søger og hvad det er du ikke søger.
    Min teori er at jo bedre man kan definere over for sig selv hvad man søger, jo mere målrettet kan man søge. Og der igennem få en større chance for success.

    Og du skal være ærlig over for dig selv med hvad du søger, og lige så over for den du får kontakt med. Og selvfølgelig også over for din mand.

    Og måske skal du ikke finde en person, men 2 personer.
    En til at have sex sammen med, og en anden til at have samvær med.

    Når jeg læser det du skriver kan jeg ikke lade være med at tænke på at du, ud over manglende sex, føler dig ensom, alene og set ned på.

    Og "hatten af" for en der holder sammen med sin ægtefælde gennem medgang og modgang.

    Johnny
  • Indstillinger
    Hmm nu alt det med "i min verden" bla bla bla.
    Så i min verden som du selv skriver holder man sammen i medgang og modgang. Men hvis man holder sammen på den måde så er man vel ikke ude og være utro.

    Som du skriver i toppen. Han ved jeg har haft nogle affære men vil ikke skilles af den grund. Det er igen det der med medgang og modgang. Nogen kan tolere det og andre ikke. Men jeg tror da at på et tidspunkt bliver nok nok og så er det at folk må gå fra hinanden og finde sig en partner som passer bedre. Du er i fuld gang men vil ikke slippe hvad du har.


    Det virker som om du er blevet ret sur over de ting der er skrevet til din tråd så her er endnu en du kan blive sur på hvis det er. Men for min skyld må du meget gerne læse den som jeg selv gør og så bare tage den for det den ikke er :)
  • Indstillinger
    Jeg vil bare svare ganske kort på det du egentlig spurgte om for du har fået nok kritik. Hvis du vil have en der vil mere end sex, så lad være med at gå i seng med ham de første par gange. Lad ham forføre dig og "overtale" dig. En god veninde lærte mig det for mange mange år siden og det virker. Vil man bare have sex, så gør det gerne første gang - vil du mere så hold igen (også selv om du er MEGET tændt.)

    Derudover er jeg enig med de andre om at du må se at finde ud af hvad du egentlig vil.

    Håber du får styr på det og kommer helskindet igennem.
Log in eller Registrér for at kommentere.