Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

en slags udslæt ved endetarmsåbning - hjælp!

Hej!

Jeg har siddet og læst mange af indlæggene her på siden, men fandt ikke umiddelbart nogen med et lignende problem som mit, men håber alligevel der er nogen der kan hjælpe!
Jeg har de sidste 4 dage haft en slags udslæt ved endetarmsåbningen og rundt om - det ligner lidt bumser, men det "niver" og svier, og gør mere og mere ondt. Nu er det også som om selve hullet begynder at "snerpe sammen" (ved ikke om det er en eftervirkning af smerterne rundt om). Jeg tror ikke det er hæmorider, da jeg kan læse mig frem til, at det ser anderledes ud. Har heller ikke (aldrig) oplevet blod ved afføring. Derudover har jeg mange af de samme symptomer som ved irriteret tyktarm - jeg har ofte afføring flere gange dagligt, og det svinger meget om det er hård eller tynd mave.
Jeg har altid haft meget høj fordøjelse, og har derfor aldrig tænkt at det var mærkeligt jeg ofte skulle på toilettet. Men det er vel ikke så godt at afføringen er så uregelmæssig, og at jeg ofte ikke føler mig "helt færdig", selvom jeg ikke kan presse mere ud! Dog virker mine mave-tarmproblemer ikke så slemme som nogen af jer andres, men bliver alligevel lidt bekymret. Jeg synes ellers jeg spiser rimelig sundt og varieret og er meget glad for rugbrød.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med mit udslæt-problem! Jeg har ikke haft den slags før, så er lidt bekymret... Men tænkte jeg lige ville lufte det her, før jeg ringer til lægen.

Venlig hilsen
bekymret med ondt

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Ninus2

    Er der noget betændelse i knopperne eller er det en slags hudknopper der "stritter" ud.

    Vh trunte32
  • Indstillinger
    Hej!
    Nej, ikke noget betændelse lige umiddelbart. Det ligner mest af alt små røde hårde bumser, vel en 8-10 stykker i alt. Men har altså aldrig oplevet bumser dér!
    (Vil også lige tilføje, at jeg har overvejet muligheden om det kunne være en slags kønssygdom, men eftersom jeg har haft fast kæreste i tre år, og han ikke lider af noget, og vi desuden ikke dyrker analsex, så tænker jeg ikke det kan have noget med det at gøre!)
    MVH.
  • Indstillinger
    Hejsa :)
    Blot en tanke: Har du intimbarberet dig for nyligt? Så kan knopperne være forårsaget af det.
    Men uanset hvad skal du da til lægen med dine maveproblemer.
  • Indstillinger
    Hej anna,
    nej det har jeg ikke - kan i det hele taget ikke komme i tanke om nogen forandringer jeg har gjort den sidste uges tid, så forstår det slet ikke :-/
    Men ja, måske skulle jeg gå til lægen med det med maven...
    Venlig hilsen
    ninus2
  • Indstillinger
    Hmm, kom bare til at tænke på kønssygdommen Kondylomer, men de er ujævne og blomkålsformede. Det er nok heller ikke det, da du har haft fast partner i 3 år.

    Vh trunte
  • Indstillinger
    det kunne måske være svamp---tal med dem på apoteket---der findes salver til at smørre på
Log in eller Registrér for at kommentere.