Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Snerrer og bider....

Jeg har nogen issues eller/og problemer jeg ønsker andres mening på...

Det drejer sig om sex arbejde venner....men i hver sin afdeling....og dog under samme hat=samme ejermand...nemlig mig..

Jeg taler hårdt...og irriteret....til mine nærmeste ...vrisser af dem og har kort lunte.....

Er arbejdsløs og blir træt ved tanken om at jeg nu for 300 gang er koblet til en "karriereplanlægningsaktiveingsforløb" hvor jeg skal sidde over for en vildtfremmed ...sammen med en hel gruppe mere eller mindre forhutlede stakler i samme båd...

Cprnr ...tak
Navn ...tak
Hvor lang tid har du været ledig ?
Hvad kunne du tænke dig?
Prøv at tænke på noget sjovt eller godt...
Hallo er du rar at samrbejde ...ellers kan du gå hjem og så lukker kassen ???

Jeg kan se og høre det allerede ...det kryber op omkring mig og jeg hader det ...dog blir det rart at komme ud? Bare jeg nu ikke skal være sammen med alle de her typer der konstant dukker sig eller siger intet...eller stiller dumme dumme spørgsmål og kværulerer til man skammer sig ...

Derfor snerrer jeg .....jeg føler mig tvunget og presset ind i det her arbløshedspersonlighedsmodel....træt....

Jeg har snart fødselsdag ...jeg holder noget for familie og venner ...alle vil gerne vide "nå hvad blir du så"...skønt jeg synes det kan være ligemeget så blir nogen ved og ved og ved at køre i det indtil jeg har lyst til at skrige...så hold dog kæft kan du ikke være ligeglad ....? Kan du ikke bare acceptere at jeg ikke kan li at tale om det her og helst vil ignorere det?

Alle blir tavse...vil kigge rystet på mig..."helt ærlig du har da ikke noget at skamme dig over ? Hvad i alverden kan du ikke sige din alder for ? Det er da helt naturligt hvad er der galt med dig?

Det er dét eneste punkt jeg ikke vil tale om...ingen kan forstå eller respektere det ...de er pisseligeglade. Omvendt: har de en hemmelighed et problem eller noget de er ømme for "jeg skal skilles du må ikke sige det til mor og far" ja så respekterer jeg det og tier.....men de tværer kniven rundt i såret ....indtil man har lyst til at gå amok over dem...

Så skal jeg lade være at holde fødselsdag? Jamen jeg vil gerne se dem! Jeg elsker og holder af dem ...skønt de driver mig til vanvid.

Jeg mener det: Hvordan får man folk til bare at klappe i uden at de hader en og trækker sig væk som om man har slået dem fordi man begynder at bande og svovle over at .."DE BLIR VED!....for de kan "ikke forstå det" "jeg skal slappe af" og "hvad er de dog med mig"....forstået som: de har ikke det her problem ...de er ligeglade . Men det er jeg ikke ...hvorfor pokker kan de ikke så respektere det her men skal drille og pine mig til jeg ....blir vred og snerrer. Og så er de tilfredse : Det er ikke dem der er noget ivejen med ..det er mig.

Så er der sex og mænd...jeg er simpelthen så ked af det her...for jeg ku godt tænke mig en ven en mand ...alligevel så er det som om jeg er en de kan gå i seng med men ikke være kæreste med?

Jeg er ret velskabt men jeg er dum ...jeg føler mig dum jeg gør dumme ting...jeg har en profil på en fræk datingsite...så det er vel ikke underligt det kun er sådanne typer jeg møder ...jeg ber næsten selv om det ...

Jeg har et enormt sexbehov. Dette behov går ind og spænder ben for min evne til at søge arbejde ...forstå det hvem der kan ....

Jeg har et hjemmeboende voksen søn/datter...så der kan selvfølgelig ikke komme nogen der....men lige så snart han/hun er ude så kan der...

Jeg kan mærke at jeg har gjort det for meget og næsten ikke kan tåle det mere...for det er jo ikke det jeg egentlig vil...bare sex og hygge.

Jeg føler hele tiden jeg gør tingene forkert og bruger min energi forkert...og jeg er træt ...det er jo en sød og rar og ordenlig mand,jeg ønsker og lige nu møder jeg alle de andre.

Kommentarer

  • Indstillinger
    "Det drejer sig om sex arbejde venner....men i hver sin afdeling....og dog under samme hat=samme ejermand...nemlig mig.."

    Jeg må lige sige, at jeg troede at du var bordelmutter og ikke forstod hvorfor du snakkede om arbejdsløshed... :-)

    Nå, men du har da helt bestemt nogle issues du trænger til at få bearbejdet. Jeg er overbevist om at du vil have rigtig stor gavn af at komme hos en terapeut/psykolog.

    Du er vred. Hvorfor?

    Du vil ikke fortælle folk hvor gammel du er. Og tja.. Hvad er der egentlig galt i det... Men det ER ikke sådan at alder er tabubelagt i dagens Danmark, og derfor møder du stor uforståenhed fra dine omgivelser.
    Jeg kunne godt tænke mig at vide, om du egentlig ved hvorfor du ikke vil fortælle folk hvor gammel du er. Det lyder nemlig ikke som om du ved det, og det syntes jeg du skulle finde ud af. Der må være en dybereliggende årsag.

    At være i systemet som arbejdsløs ER en stor stressfaktor, og jeg tror, at det blot er med til at tricke alle de ting der ligger og ulmer hos dig.

    Jeg har selv været inde i det der med (sex)dating og haft samme problem som dig.
    Du bliver ikke bare udnyttet. Der skal to parter til. Du udnytter i lige så høj grad dig selv.

    Mit råd er:

    Første møde består i en spadseretur eller en kop kaffe på en café. Nix weiter. Ikke noget med at mødes eller tage hjem til dig eller ham.

    Andet møde foregår også ude i byen. Her må du så gøre op med dig selv om det er en du er villig til bare at dyrke sex med eller om det er en du anser som mulig kæreste.
    I første tilfælde kan I tage hjem sammen. Det er ikke umuligt at I ses igen, men du ved, at det ikke er sikkert det går sådan.
    I andet tilfælde går I hjem hver for sig.

    Der skal nok være fyre der brokker sig over det, men så er de tydeligvis ikke ude efter en kæreste uanset hvad de ellers siger.

    Derudover vil jeg anbefale dig at få en bolleven/elsker (kald det hvad du vil) som du kan skrive en sms/ringe til når behovet opstår så du ikke hele tiden skifter partner.
    Det kan fungere på to måde: Enten er det en relation hvor I bare dyrker sex, eller også spiser I også sammen og sådan.

    Har du overvejet at blive aktiv i fx. singleklubber hvor voksne singler laver mad sammen og lignende?

    Og så må du prøve at finde ud af hvordan du kan give dig selv tryghed og nærhed. Det er vigtigt for at hvile i sig selv. Og det er vigtigt for dit generelle velbefindende men også i forhold til at fungere i relation til andre.

    Har du overvejet at søge terapi? Har du tænkt over hvad der ligger til grund for alt det her?
  • Indstillinger
    Kære Lina

    Jeg resumerer lige de problemer, du ridser op i dit indlæg:

    1) Du er arbejdsløs og i kløerne på kommunen.
    2) Du vrisser og taler hårdt og irriteret til dine nærmeste.
    3) Du har et problem med de andre arbejdsløse.
    3) Du har et problem med, at andre ikke respekterer dit problem med at afsløre din alder.
    4) Du har et problem omkring mænd og seksualitet
    5) Du løber ind i de forkerte mænd
    6) Du føler, at du gør tingene forkert og bruger din energi forkert, så du er træt.

    Det er tydeligt, at du ikke har det godt. Én ting er forløbet med kommune/Jobcenter. Det er en enorm stressfaktor. Men det er ikke årsagen til dine problemer - snarere et udslag af dem.

    Problemer har en tilbøjelighed til at hænge sammen og have samme årsag, selvom man ikke lige kan se det. Jeg ser en rød tråd i det, du skriver og den danner en ond cirkel:
    Dårligt selvværd, manglende respekt og selvrespekt, manglende evne til at mærke andres og egne grænser og derfor manglende evne til at sætte grænser. Det giver et dårligt selvværd og så starter det hele forfra igen og forstærker sig selv.

    Jeg forstår godt, at du føler, at du bruger din energi forkert og er træt. For det trætter én utroligt meget, når man ikke kan sætte grænser. Jeg ved det, for jeg var 43 år, før jeg begyndte at lære det. Lige nu bruger du rent faktisk din energi på at få tingene til at fortsætte med at være, som de altid har været. Du kan lære at bruge den til gavn for dig selv.

    At sætte grænser er ikke at blive vred eller komme med tomme trusler. At sætte grænser vil sige, at man lader en grænseoverskridelse have en konsekvens. Det er svært, for det kræver, at du gør noget helt andet, end det du plejer at gøre. Helt sikkert er det, at du ikke kan sætte grænser, så længe du ikke mærker, respekterer og værdsætter dig selv nok til at gøre det. Så længe du lader grænseoverskridelser finde sted, vil andre overskride dine grænser. Og derved overskrider du også selv dine grænser.

    Konkret vil jeg kun lige nævne dit sex-problem. Det lyder som om, du er sexafhængig. En grund til det kan være, at man seksualiserer sine følelser. Alle omsorgsbehov og sociale behov bliver koblet til sex. Men det er som at tisse i bukserne for at holde varmen. Når det i virkeligheden ikke er sex, man har brug for men noget andet, så varer det ikke længe før, man igen har brug for sex. Det er som at give et sultende barn et hold kæft bolche. Eller som at gå ud og købe et par sandaler, når det er vinterstøvler, man mangler. Måske er det også fordi, du ikke rigtigt ved, hvem eller hvad du selv er, hvis du ikke udtrykker det gennem sex?
    Problemet er bare, at så længe du har problemer med dårligt selvværd og grænser, vil du aldrig tiltrække den type mænd, du ønsker at tiltrække. Når du ikke respekterer dig selv, vil du igen og igen løbe ind i mennesker, der heller ikke respekterer dig. Når du misbruger dig selv og lader andre misbruge dig, vil du igen og igen møde misbrugere. Indtil du lærer at sætte grænser for dig selv og andre.

    Skal der ske forandringer, må du gøre noget helt andet, end du plejer at gøre. Det er så paradoksalt, at når man skal lære at sætte sunde grænser, føles det dybt grænseoverskridende! Det kan kræve, at du først får styrket dit selvværd, så du tør bryde mønstrene og gøre noget andet, end du plejer. Problemet er jo nok bare, at du ikke aner, hvad det er, du skal gøre anderledes og hvorfor. Eller måske ved du det, men synes, det er for svært, så du lader være. Hvis du skal få en fornemmelse af andre måder at handle på og fornuften i at gøre det, så må du have nye in-put udefra. Det kan du få ved at læse om disse ting og om selvudvikling m.m. eller ved at have en psykolog eller terapeut til at støtte dig i forandringsprocessen.


    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Først til Anna84

    Tja jeg syns vel at jeg godt vil snyde med min alder fordi …ja hvorfor …fordi det lyder ”pænere” – det vil jeg sige uden at sige min alder! Det er vel også derfor folk gør det!
    Der er ikke noget ”galt med at sige sin alder”…det er jo hvad det er …alligevel er der så nogen der vil tænke ”nå så er hun ikke noget for mig..”

    Og jeg tiltrækkes af langt yngre fyre og ikke mænd på min egen alder …det skal helst være 10 år yngre! De andre er nogen nisser.

    Og ja mht til sexdating (nu er det ikke lige den datingsite…men den ligger pokkers tæt på og er vel alligevel også det …) Ja it takes two …det har du ret i..
    Du har helt ret i den måde du foreslår at date på ….jeg sidder og tænker på hvor mange man mon så ville have mødt? Jeg aner det ikke! Sagen er jo at jeg også bruger dem..som underholdning som sex som mænd.

    Og …det er tomme kalorier og som at tisse i bukserne …du kommer ikke i nærheden af det du virkelig ønsker og har behov for…Tværtimod …du er der hvor du lige så godt kunne have taget penge for det…så ville du da i det mindste have fået lidt mere ud af det .
    Det jeg egentlig vil have det er jo en mand – og kun en !

    Jeg ved ikke hvordan jeg skal give mig selv tryghed og nærhed….jeg er kun mig selv har selvfølgelig store børn (næsten voksne) som jeg tager mig af….! Sådan er det! Og sådan har det altid været – jeg elsker dem overalt og vil undvære alt for deres skyld…så meget elsker jeg dem!

    Det ønsker de selvfølgelig ikke – de vil da have en glad mor og en der gir den gas og ikke en opofrende mor der ikke formår noget…og som lider.

    Og jeg lider …det her med arbejde går mig på …jeg er træt – træt af søge træt af at få og så måtte gå…! Jeg har en superanbefaling fra et sted jeg arbejdede (lærer) hende jeg vikariedere for kom tilbage …og så var jeg på den igen …så kom min ene søn i vanskeligheder og jeg forsvandt ind i en slags dykkerklokke hvor jeg ikke kunne søge arbejde…

    Tænkte meget på ham…lavede overspringshandlinger via dating. Kunne ikke koncentrere mig om andet en mig selv og mit hjem…mig selv mig selv..gab..

    Og så at date tilfældige mænd uden anden interesse i mig end sex? Det er jeg faktisk også rystet over …ingen har interesseret sig mere for mig end bare det? Når de kun kan ”det ”…ja så kan jeg heller ikke….og sexglad som jeg er …ja så bliver det ved det.
    Det er som om min evne til at lære en mand at kende er ??????
    Arbejde….jeg tænker på det hele tiden ..og føler mig nok som meget lidt værd uden…det er jeg ked af . Og lige nu er det bare som om ”jeg skal søge arbejde” …javel men jeg er træt af at gå fra sted til sted og se alle mulige og umulige have et fast job.
    Denne irritation..hele tiden og dette pres…
    Helene jeg har læst dit brev ..det vil jeg også svare på men ikke lige nu.
    Og ja man skal stå ved sin alder og bla bla og kan han li dig ser han ikke på det ….men jeg kan og vil altså ikke stå ved det! Så der…på det ene punkt lyver jeg lidt…det syns jeg er ok .Så selvfølgelig ved jeg hvorfor jeg lyver om min alder. Den dyberliggende årsag er at så syns jeg ikke folk er så attraktive…med den alder.
    Og jeg tiltrækkes af langt yngre fyre og ikke mænd på min egen alder …det skal helst være 10 år yngre! De andre er nogen nisser.

    Og ja mht til sexdating (nu er det ikke lige den datingsite…men den ligger pokkers tæt på og er vel alligevel også det …) Ja it takes two …det har du ret i..
    Du har helt ret i den måde du foreslår at date på ….jeg sidder og tænker på hvor mange man mon så ville have mødt? Jeg aner det ikke! Sagen er jo at jeg også bruger dem..som underholdning som sex som mænd.

    Og …det er tomme kalorier og som at tisse i bukserne …du kommer ikke i nærheden af det du virkelig ønsker og har behov for…Tværtimod …du er der hvor du lige så godt kunne have taget penge for det…så ville du da i det mindste have fået lidt mere ud af det .
    Det jeg egentlig vil have det er jo en mand – og kun en !

    Jeg ved ikke hvordan jeg skal give mig selv tryghed og nærhed….jeg er kun mig selv har selvfølgelig store børn (næsten voksne) som jeg tager mig af….! Sådan er det! Og sådan har det altid været – jeg elsker dem overalt og vil undvære alt for deres skyld…så meget elsker jeg dem!

    Det ønsker de selvfølgelig ikke – de vil da have en glad mor og en der gir den gas og ikke en opofrende mor der ikke formår noget…og som lider.

    Og jeg lider …det her med arbejde går mig på …jeg er træt – træt af søge træt af at få og så måtte gå…! Jeg har en superanbefaling fra et sted jeg arbejdede (lærer) hende jeg vikariedere for kom tilbage …og så var jeg på den igen …så kom min ene søn i vanskeligheder og jeg forsvandt ind i en slags dykkerklokke hvor jeg ikke kunne søge arbejde…

    Tænkte meget på ham…lavede overspringshandlinger via dating. Kunne ikke koncentrere mig om andet en mig selv og mit hjem…mig selv mig selv..gab..

    Og så at date tilfældige mænd uden anden interesse i mig end sex? Det er jeg faktisk også rystet over …ingen har interesseret interesse i mig end sex? Det er jeg faktisk også rystet over …ingen har interesseret sig mere for mig end bare det? Når de kun kan ”det ”…ja så kan jeg heller ikke….og sexglad som jeg er …ja så bliver det ved det.
    Det er som om min evne til at lære en mand at kende er ??????
    Arbejde….jeg tænker på det hele tiden ..og føler mig nok som meget lidt værd uden…det er jeg ked af . Og lige nu er det bare som om ”jeg skal søge arbejde” …javel men jeg er træt af at gå fra sted til sted og se alle mulige og umulige have et fast job.
    Denne irritation..hele tiden og dette pres…
    Helene jeg har læst dit brev ..det vil jeg også svare på men ikke lige nu
  • Indstillinger
    du kunne jo starte med at tilmelde dig en fornuftig og seriøs Dating portal og lave en seriøs profil af dig selv og begynde at tage dig selv alvorligt i et forhold. Du vinder ikke meget ved at søge sex som erstatning for et trist liv/ensomhed, tværtimod, mener jeg.
    Måske var det en start at finde en seriøs mand der tager dig og dine problemer alvorligt. ?
Log in eller Registrér for at kommentere.