Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Loppe- eller væggeluse-bid???

Kære Netdoktor.

Jeg er desperat, så derfor skriver jeg her.

Hvordan ved man, om man har fået loppebid eller væggelusebid???

Alle biddene opstår kun, når jeg sover hos min mor i et katte-isoleret værelse - hun har kat, men den får Frontline... kan den alligevel slæbe lopper med hjem, eller er der støtte chance for væggelus???

Vi fandt en død blodsuger og så på den gennem mikroskop - den var ca 2 millimeter, men også meget indtørret. Vi prøvede at sammenligne med billeder fra Google, men vi kunne ikke bedømme, om det var en loppe eller en væggelus.

Biddene sidder primært på fødder, skinneben og lægge. Enkelte på hænder, arme, hals og lår. En aften talte jeg 24 bid alene på venstre fod.

Jeg er slemt angrebet, og vil meget gerne vide, hvad jeg har med at gøre.

Biddene er imellem 1,5 cm-3 cm i diameter, når de er nye - og viser sig som hævede, røde plamager (enten runde eller ovale). Der er intet decideret "bid" at se, før hævelsen falder... så bliver en prik i midten mørkerød og selve "plamagen" forsvinder.

På forhånd mange tak.

MVH -
Ditte



PS: Har købt RexCure (kløe-stillende) og Mygga (forebyggende), men det klør helt vanvittigt!!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det her er et debatforum, så der er ingen, der præcis kan fortælle dig, hvad du er blevet bidt af, så jeg vil foreslå dig at gå til læge og få at vide, hvad det er for nogle bid, du har fået.

    På den måde kan I også finde ud af, hvad det er for noget utøj, der er hos din mor, så det kan blive udryddet med det rette middel.
  • Indstillinger
    Det må jeg gøre så... mange tak for svar. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.