Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Har brug for hjælp be om

Jeg er en dreng på 14 år i et fast forhold og min kæreste og jeg er enige om at vi snart ville miste vores jomfrulighed til hinanden.
men jeg tror jeg har kønsvorter, og jeg har problemer med at trække min forhud tilbage. jeg onanerer stadig, men uden at trække min forhud tilbage.
Men er der nogen speciel måde at trække forhuden tilbage og er der nogen der ved om man kan kurere kønsvorter uden lægehjælp?

Hilsen Anonym person :)

Kommentarer

• Hejsa!

Man kan ikke kurere kønsvorter uden lægehjælp.
    Kønsvorter er seksuelt overført, så hvis din pik ikke har været gnubbet op af en piges eller fyrs kønsdele, så har du IKKE kønsvorter.

Jeg er ganske overbevist om, at det du tror er kønsvorter, faktisk bare er talgknopper. De kommer i din alder og er helt naturlige.
    Her kan du se en masse billeder af sådan nogle så du kan sammenligne:
    http://www.psykeogsex.dk/talgknop01.htm
    Er det ikke bare sådan nogle?

Hvis din forhud ikke ganske let kan trækkes tilbage over pikhovedet, så har du måske forhudsforsnævring.
    Jeg skriver "måske", fordi det ikke er hos alle at forhuden løsner sig før man kommer i puberteten, og du er trods alt kun 14 år.

Forhudsforsnævring findes i mange sværhedsgrader.
    Hvis du godt kan trække forhuden tilbage når pikken er stiv skal du gøre det hver dag som en slags gymnastik.
    Men hvis det ikke er muligt kan det afhjælpes ved en speciel creme man får af lægen. Den gør huden mere smidig så man nemmere kan lave "gymnastikken".
    Kun i meget slemme tilfælde skal det opereres med et lille snit eller en hel omskæring.
    Forhudsforsnævring kan give smerter ved sex (og onani) og det kan forhindre en i at holde pikken ordentligt ren. Ud over at det kan lugte, så kan det føre til betændelse...

Nu siger du nok: "Jamen jeg vil ikke til lægen med det".

Og til det siger jeg så:
    Hvis du ikke er moden nok til at kunne gå til lægen med problemer mellem dine ben, så er du heller ikke moden nok til at begynde at dyrke sex.

Jeg syntes at du skal tage til lægen og få kigget på forhuden. Du kan lige så godt gøre det nu som at gå med problemet i årevis.

Og jeg syntes at du og kæresten skal lade være med at bolle foreløbigt. I kan roligt bruge noget længere tid på at kysse og kæle.
  • Jeg har sletter ikke noget mod at gå til lægen ville bare helst være fri men hvis det ikke bare er tidsfordriv så må jeg jo gøre det :)
Log in eller Registrér for at kommentere.