Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp min pige har allergi astma ekzem

Redigeret 4 december, 2010, 17:45 i Allergi
Hej
jeg er virkelig ked af det med min pig som har haft sygdom siden hun var et år nu er hun 3 ½ år hun tager hver dag medicin for astma allergi og jeg smør hende hver dag fordi hun har en meget tørret hud om aften vågne hun og klø sig en til hun bliver træt igen og sover hun
hun er en lille i forhold til sin alder
hun må ikke spiser æg kager …. Tomat…
ananas og andre tinglæren sige at hun må ikke spis sukker fordi det påvirke allergi
som er sværdet fordi jeg har 3 andre børn som er rask og gerne spiser alt

har i erfaring sygdom har du råd til mig så skrev

Kommentarer

  • Indstillinger
    Være opmærksom på hvordan din lille pige trækker vejret. Når hun ikke spiser, taler og drikker skal hendes mund være lukket. Også om natten. Når du kikker ind til hende om natten, så luk hendes mund når du ser munden står åben. Luk den lige så blidt. Alle naturfolk lærte deres børn at have munden lukket altid; så de kun trak vejret gennem næsen. Det er ikke altid vi hjælper vores børn til at huske at næsen er vores eneste vejrtrækningsorgan.
    Jeg har lånt en bog på biblioteket der hedder Luk din Mund - den snakker også om børn med astma og allergi.
  • Indstillinger
    Barn med allergi / astma / eksem

    Har erfaring med barn med astma / allergi / eksem.
    Set i bakspejlets, så skyldes problemerne i dette tilfælde formentligt tungmetalforgiftning på grund af - tungmetaller overført fra moderen (som har fået konstateret forgiftning) til foster gennem moderkagen, - tungmetaller overført fra moder til barn gennem modermælk, - vaccination (kviksølv og aluminium) samt - almen miljøpåvirkning.
    Problemerne behøver ikke nødvendigvis at skyldes, at barnet udsættes for mere tungmetal end andre børn, men det kan også skyldes, at det enkelte barn udskiller tungmetaller dårligere end andre.

    Kviksølv kan genere immunforsvaret og medføre allergi / astma.
    Endvidere påvirker kviksølv den naturlige enzymatiske nedbrydning af gluten (hvedemel) og mælkeprodukter (kasein), hvorfor det kan være en god idé at forsøge i en periode på ca. 4 uger at holde en diæt, som er 100 % fri for gluten og mælkeprodukter. Det er ikke så svært, som det lyder.
    Afhængig af udfaldet kan man så vælge at fortsætte denne diæt eller lade være, hvis det ikke har haft nogen effekt.
    Endvidere må din datter selvfølgelig ikke få de ting, som hun ikke tåler f.eks. æg.
    Husk at en ting, som ikke tåles, er ca. 3 uger om at komme ud af kroppen igen.

    Angående tør hud, så kan du checke hendes kost med hensyn til forholdet mellem omega 3 og omega 6 fedtstof, som skal være 1/4.
    De fleste danskere får for lidt omega 3 og alt for meget omega 6.
    En måde at øge omega 3 på i kosten er at skære al den usunde fedt væk (f.eks. færdiglavet salatdressing, margarine, majonæse, kage, chips) og erstatte den med produkter med mere sunde fedtstoffer som kokosolie, olivenolie, rapsolie, hørfrøolie.
    Avokado, hørfrø, visse nødder (hvis de tåles) og fed fisk er også gode kilder til omega 3. Desværre kan fisk indeholde kviksølv. Fiskeolie-piller kan være et godt alternativ.

    Diætrådgiver Jonna Deibjerg har skrevet mange fornuftige ting om diæter til børn med allergi.

    At lukke munden på et barn, hvis barnet skulle ske at lide af høfeber og dermed har en stoppet næse, hvilket hyppigt ses i forbindelse med astma / allergi, er at udsætte barnet for kvælningsfornemmelse. Dette må siges at være stærkt angstfremkaldende.
  • Indstillinger
    tak for jers svar
    hun lukker munde det fleste gang : ]
    hvordan undgå man ikke blev forgeftet med det gift metler som du har navent
Log in eller Registrér for at kommentere.