Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Tal i den lave ende af skalaen

Redigeret 16 november, 2010, 09:14 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej.
Jeg er i behandling for forhøjet stofskifte igen. Har været uden medicin i en lang periode men kunne ikke undvære.
Jeg er igen ved at blive "kørt ind" med Thycapcol men har de sidste måneder ligget med lavt stofskifte som jo er meget nyt for mig. Der er dukket nogle sære symptomer op som jeg ikke rigtig ved om det kan skyldes lavt stofskifte.
mine tal er lige kommet ind i normel område og ligger på : TSH 3,12 - T4 86 - T3 1,6.
Mine symptomer er - tung, træt og hele kroppen - susen for ørene - træg mave - trætte svage muskler - stramme ømme muskler - syns slet ikke der er "flow" i kroppen - lidt væske i kroppen og hvad mit humør og gå på mod er det bestemt heller ikke som det plejer.
Kan genkende mine "klager".
Kh LH

Kommentarer

• Jep;
    Det lyder som "normale" symptomer på lavt stofskifte. Jeg har ikke haft for højt stofskifte (så vidt jeg ved), så jeg kommer kun med erfaringen fra det lave stofskifte. Tung, træt, trist...ømme skinneben, spændinger, hovedpine. Manglende "flow" er faktisk en rigtig god beskrivelse.

Alt godt til din behandling fortsat.
  • Er lige skiftet fra euthyrox til Levothyroxine fremstillet på Skanderborg apotek. Og på euthyrox fik jeg 600 mcg pr uge. ca 900 på gl eltroxin. Og nu efter 5 uger på den nye medicin er min TSH faldet til 19.24. Så de symptomer du nævner kender jeg. Kan stort set ingenting og jeg kan jo nu se frem til en lang periode hvor jeg skal have det skidt da man ikke bare sådan lige kan justere op i et hug. Har I nogle erfaringer i en lignende situation....
Log in eller Registrér for at kommentere.