Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Smerter i underlivet

Redigeret 26 oktober, 2010, 11:01 i Åben debat for kvinder
Hej allesammen.

For et par uger siden var jeg på vej på arbejde, da jeg pludselig fik meget ondt i underlivet. Det kom meget pludselig fra det ene øjeblik til det andet. Der kom nærmest en bølge af smerte indover mig, som fik mig til og knække sammen på cyklen og i et par minutter, kunne jeg ikke røre mig ud af stedet. Jeg har haft disse smerter før, og jeg har ikke den fjerneste ide om hvor de kommer fra eller hvorfor. Jeg er 17 år og haft menstruation siden jeg var 15. Min menstruation er ikke regelmæssig, men de kommer med jævne mellemrum (cirka halvanden måneds mellemrum). Jeg har dog næsten aldrig menstruationssmerter, og hvis jeg endelig har, er det lidt ondt i maven, som klares med en panodil. Og så kommer disse smerter iøvrigt helt uafhængingt af min menstruation, hvilket gør at jeg aldrig ikke tror, de har noget med menstruationen at gøre.

Jeg kan ikke forklare hvor smerterne er i underlivet. Det er bare en bølge af smerter, som gør meget ondt i de 5 minutter det varer. Jeg har haft disse smerter ca. 6-7 gange, og første gang var faktisk inden at jeg overhovedet fik min første menstruation! Jeg synes dog at de er blevet værre med tiden. Så jeg har altså ikke disse smerter ofte (6-7 gange på 3 år ca), men når de endelig er der, gør det sindssygt ondt. Jeg har snakket med mine veninder om det, men de har ikke prøvet det.

Smerterne gør at hver bevægelse rykker fuldstændig i mit underliv, og denne smerte er nærmest uudholden. Derfor står jeg altid bare stille når smerter kommer. Det er lidt ligesom at det også trækker og gør afsindigt ondt i min skede også.

Nogen der kender til disse smerter, eller evt. ved hvad den kan være?

Kommentarer

• Der er ingen der kan diagnosticere det på et debatforum!
    Smut til lægen og få lavet en gynækologisk undersøgelse for at tjekke om alt er som det skal være. Lægen vil formentlig også kunne mærke om du har muskelspændinger dernede.
Log in eller Registrér for at kommentere.