Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

jeg har svært ved at give slip...

Redigeret 28 december, 2011, 03:30 i Sorg og krise
jeg er en ung kvinde på 25 som er bleven single for nogle mdr siden. jeg har værer sammen med en i 4 1/2 år og det sidste år af vores forhold gik ikke så godt. jeg var sur og han kørte bare han ville ikke engang prøve og hjælpe til og redde det vi havde. han ville heller ud og ryge hash med vennerne og nu har han så fundet en ny kæreste på 21 og han er 26 .
det gør ondt på mig for jeg havde et lille håb on vi fandt sammen igen. vi havde det så godt i første 3 år men så begyndt han at forandre sig og bare være ligeglad. og nu står vi med hus der skal sælges og en kæmpe gæld.
jeg syntes det er hårdt, så snakker man ikke sammen mere og nu er han med en anden og jeg er ik...
jeg har svært ved at se noget godt i ham og nogen gange i livet når jeg er rigtig ked af det..
er der nogen der har nogle råd til at komme videre og kunne give slip ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tiden. !!!!!!!
    Tiden hjælper Glæd dig over at du ikke skal være ulykkelig i mange år, for sådan ville det gå.
    Jeg har givet det råd til nogle stykker efterhånden og de har senere givet mig ret.
    Jeg taler af egen erfaring. Når først man er ovre det første går det hurtigt og man bliver glad igen.
    Du føler det ikke sådan nu, men så tænk på, at det går over efter et stykke tid. Det gør det helt bestemt. Snak med andre, oplev så meget du kan, det hjælper.
  • Indstillinger
    Hej Lonni

    Jeg er enig med Persille i, at tiden hjælper. Men jeg tror ikke, at det hjælper dig bare at vente på, at det går over af sig selv.

    Som jeg også skrev i det andet svar til dig, så tror jeg, at du vil have gavn af at arbejde med dig selv og få styrket dit selvværd – måske sammen med en terapeut eller psykolog.
    Dit og kærestens forhold var ikke godt i lang tid, inden det stoppede. Alligevel har du håbet, at det kunne blive Jer igen og at det igen kunne blive godt. Set udefra giver det ikke meget mening at længes tilbage til noget, der reelt ikke var godt for dig i lang tid.
    Jeg tror, at du har svært ved at give slip, fordi du ikke har nogen fornemmelse af, at du i fremtiden kan finde noget, der er lige så godt eller bedre, end det du har mistet. Så bliver det en vedvarende smerte, fordi det føles som et definitivt tab og noget godt, der er evigt mistet.

    Det kan meget vel handle om, at du tidligere i livet har oplevet at blive såret og ikke har fået det, du havde brug for. I så fald handler det om oplevelser, der går længere tilbage end din kæreste og så handler det i virkeligheden ikke ret meget om ham men mere om, at du har nogle gamle sår, han har fået til at springe op. Derfor kan længslen og savnet være vedvarende, hvis du ikke får gjort noget ved det og der vil være en stor risiko for, at du senere går ud og finder en anden mand, der heller ikke dækker dine behov.
    Et forhold til en misbruger er aldrig et tilfredsstillende forhold – det vil aldrig kunne dække dit behov. Derfor vil det være godt, hvis du engang i din fremtid når dertil, hvor du har forandret dig, så du slet ikke kunne tænke dig at involvere dig med et menneske, der har misbrugsadfærd.

    For at give slip på din ex, er der nogle mønstre, der skal brydes og nogle af dine egne følelser, der må forandres. Det kan de kun blive, hvis du arbejder med dig selv og bliver bevidst om, hvad det er for mønstre og følelser.
    Hvis du har lyst til at læse noget om disse ting, er der et par bøger, jeg kan anbefale, der ser tingene fra helt forskellige vinkler: 'Kvinder der elsker for meget' af Robin Noorwood og 'Rejsen hjem' af John Bradshaw.

    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Arbejde med sig selv..

    Har selv kæmpe sorg og smerte, men hvordan arbejder man sig igennem?

    Er der øvelser?

    Hilsen Henrik
Log in eller Registrér for at kommentere.