Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Ingen menstruationer i 2 år nu :-(

Redigeret 25 oktober, 2010, 18:17 i PMS og menstruation
Hej!

Jeg er så ked af at sige, at jeg ikke har fået min menstruation i snart 2 år nu. Sidste gang jeg fik den var i Januar år 2009. Det er sådan, at jeg i Januar måned år 2009 blev psykotisk. Jeg begyndte så at tage noget medicin, som hed Risperdal, og det gør jeg stadig. Lige siden jeg begyndte at tage det medicin, så har jeg ikke fået min menstruation. Er der nogle, der har erfaring med det medicin, og kom menstruationen efter at I holdt op med at tage det medicin?. Jeg er nervøs for, at den ikke kommer igen.

Kommentarer

• Menstruationsforstyrrelser står listet som en bivirkning ved Risperdal, så det kan da meget vel være pga. medicinen at du ikke menstruerer.
    Jeg vil tro, at det som alle andre bivirkninger går i sig selv når du er blevet trappet ud af medicinen.

Har du talt med din behandler om det? Ellers syntes jeg at du skal gøre det. I bør da have en dialog om hvorvidt det er en bivirkning der er acceptabel i så lang tid, og overveje om det er grund til at forsøge med et andet præparat. Du lyder til at have brug for at vide hvilke eventuelle konsekvenser det kan have på sigt.
  • Hej der er også andet nervemedicin der kan give menstrutions forskydelser. jeg forstår godt du er utryg ved ikke at have det. når medicinen har så stor indvirkning på dig. må håbe du kan tåle at blive skiftet. til noget andet medicin. med mindre bivirkninger. jeg får selv Zeldox for at forhindre psykose. men det har andre bivirkninger . men med tiden vænner jeg mig til dem. held og lykke . spider68
Log in eller Registrér for at kommentere.