Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Voldsom kløe/smerter i tandkød, gummer og indvendige kinder.

Hej.

Jeg har for halvanden uge siden været hos tandlægen, fordi jeg har voldsom kløe/smerter i munden.

Tandlægen undersøgte mig omhyggeligt; slog på tænderne og tog røntgenbilleder, for derefter at konstatere at der ikke var noget galt med mine tænder...?

Tandlægen kom frem til, at jeg skulle rense tænder og have høj mundhygiejne, skylle med Klorhexidin, massere kæbemuskler, tvinge tænderne fra hinanden for at udstrække kæbeleddet.

Især det med udstrækning og massage gav hurtig nogen lindring og bedring, men fik også min hals (lymfekirtler) til at hæve op i minimum én dag. Ja, måske er jeg stadig hævet, og nu er det halvanden uge siden.

Jeg masserer undersiden af min højre kæbe flere gange om dagen, men føler det "gnaver", enten i knoglen, muskler eller sener. Forsøger også at udstrække muskel/sene i højre side af halsen under kæbebenet, omkring øret og bag kæbeleddet.

Men DET KLØR STADIG I MIN MUND!
(det indvendige af mine kinder samt på gummer, tandkød og nedenfor tænderne udvendigt)

Når jeg spiser bliver det værre.

Hvad kan der være galt?

Jeg skal til min læge på torsdag, men vil gerne have en ide om, hvad det kan være...


Optakten:
Jeg bliver behandlet for depression og tager tre Sertralin hver dag (a 50 mg).

Spiste økologisk valnødder, som umiddelbart efter gav mig kløe i tandkødet. Jeg spiste flere valnødder den dag, og fik kløe hver gang. Det er nu to-en-halv uge siden.

Havde været forkølet i en uges tid, og sprayet næsen med Zymelin 3 gange pr. dag.

Jeg har gennem længere tid været utrolig sammenbidt i kæberne på grund
af stress over min datters sygdom og situation.
Log in eller Registrér for at kommentere.