Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller- roderi - hjælp!!!!

Redigeret 24 oktober, 2010, 15:22 i Prævention
Jeg tog i sommerhus med min kæreste første lørdag i efterårsferien allerede søndag glemte jeg min p-pille, og det samme gjorde jeg mandag .. mandag aften kommer jeg så i tanke om jeg har glemt pillerne.. jeg skynder mig at spise dem og går straks i panik over jeg har dyrket sex med ham et par gange uden beskyttelse.. jeg tager hjem fra sommerhus tirsdag og køber straks en fortrydelsespille! Onsdag er min sidste dag på piller, da jeg skal have min menustation .. I onsdags da jeg spiste pillen var jeg syg i forvejen så det endte med jeg kastede pillen op igen.. uden at tænke på jeg burde tage en ny pille fra en reservepakke lod jeg bare som ingenting.. nu er det søndag og min menstruation burde være kommet nu.. skal til læge på onsdag og regner med at bede om hjælp! Men er der nogle her der ved om hvor farlig dette er?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Spurgte du dog ikke på apoteket hvad de syntes du skulle gøre?
    Der er jo ingen grund til at tage fortrydelsespille flere dage efter du havde ubeskyttet sex...
    Jeg tror apoteket ville have foreslået dig at fortsætte med næste pakke uden at holde pause samt bruge kondom i syv dage.
    Ta' en graviditetstest hvis du er nervøs og snak med lægen om hvad du skal gøre i lignende tilfælde fremover.

    Jeg tror bare din blødning er udeblevet fordi kroppen er helt rundtosset af det rod.
  • Indstillinger
    tak skal du have, da det var under de 72 timer siden jeg havde haft sex med min kæreste tænkte jeg at en fortrydelsespille ville gavne en hel del! Men vil nu snakke med min læge på onsdag :) Tak for hjælpen.
  • Indstillinger
    Ah ja, det er 72 timer det gælder. Men tror nu stadig den var unødvendig :) Jeg syntes helt bestemt, at du skal bruge kondom de næste 7 dage.
    Pøjpøj:)
Log in eller Registrér for at kommentere.