Hjem Hjerte og blod Hjerteproblemer

Kraftig trykken i brystkassen!

Redigeret 29 oktober, 2010, 04:40 i Hjerteproblemer
Hej netdoktor.

Jeg har igennem det seneste år døjet meget med kraftig trykken i brystkassen. I starten skænkede jeg det ikke en tanke men det er som om det er blevet meget værre med tiden. Har kun oplevet at det opstår når jeg ligger og slapper af, og ikke ved fysiske anstrengelser. Nogle gange går der en måned mellem anfaldene og andre gange dage. Jeg er efterhånden ved at værre nervøs for om jeg fejler noget eller om det bare er noget jeg bør bide i mig. Endelig tog jeg mig sammen og fik bestilt tid ved lægen i håb om han kunne hjælpe mig, men det var som om jeg ikke kunne komme hurtigt nok ud af døren efter han havde lyttet til mit bryst. Mine anfald varer mellem 5-10 min og kan opstå flere gange på en dag. Efter hvert anfald føler jeg en varm fornemmelse i kroppen og jeg begynder at småsvede lidt. Mens anfaldene står på er smerten så stor at jeg ikke kan gøre andet end at vente til det tager af igen, og det kniber med at få vejret. Jeg er 21 år 189 cm høj og vejer 80 kg. Jeg ryger af og til til fester men ellers ikke. Min kost består ikke af fastfood men deriomd af hjemmelavet fedtfattig mad. Har spekuleret på om mine arbejdstider kan spille en rolle eftersom jeg arbejder både nat og dag-vagter.
Er det bare mig der er for bekymret eller hvad skal jeg gøre?

Mvh. En nervøs ung knægt

Kommentarer

  • Hvad SAGDE den læge?
    Og hvordan undersøgte han dig?
    Måske skulle du vente med udgangsdøren og i stedet kræve en ordentlig forklaring - og en relevant undersøgelse. For det lyder da ikke som noget man bare skal have ...
  • Lægen lyttede til mine lunger og det var det. Derefter sagde han at hvis jeg ikke var sund og rask så skulle han have sine skolepenge tilbage igen hvilket jeg har en ide om han skal. Prøvede at forklare ham siturationen men blev bare sendt hjem!!!
Log in eller Registrér for at kommentere.