Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

The?

Redigeret 22 oktober, 2010, 09:07 i Sund kost
Jeg er lige startet på et nyt arbejde og er her begyndt at drikke rigtig meget the - det kan godt blive til 2 kander i løbet af sådan en arbejdsdag. Derudover kan jeg også sagtens finde på at drikke en kop eller to om aftenen.

Og så er jeg begyndt at tænke på, om det mon er sundt med al den the?
- det er sådan noget helt almindelig frugtthe (forest fruit, tropical fruit, jordbær osv.), jeg drikker.

Jeg har kigget lidt rundt på siden, og et sted står der "Det er efterhånden velkendt at te er sundt, fordi te indeholder en række antioxidanter, der ser ud til at forebygge såvel åreforkalkning som kræft." (stod under noget om kaffe).
Men jeg synes nu også, at jeg manger steder så lidt negative udtalelser ang. the. Så jeg er lidt i tvivl ..
Synes også, at jeg har hørt noget om, at the kan være dårligt for tænderne? Nogen tanker omkring det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Alt med måde - også te.

    Og det siger jeg, selv om jeg selv er storforbruger af te, har faktisk altid en kande stående.

    Men - hvis man har været vant til at drikke spandevis af kaffe og udskifter det med te, så er det en hel del bedre.

    Jeg tror sådan set heller ikke te i de mængder er så forfærdeligt sundt, men vel egentlig heller ikke det værste, du kan byde dig selv, da du på den måde får en hel del væske, som kroppen har godt af, men hvis du kunne udskifte nogle af kopperne med noget postevand, så er det nok endnu bedre for dig. Det er hvad jeg i øvrigt selv forsøger mig med.

    Og sort te - som er det du benævner at drikke - er heller ikke den bedste, så hvis du kunne indføre noget grøn te i stedet.

    Te farver tænderne, men det gør kaffe og sodavand f.eks. også.
Log in eller Registrér for at kommentere.