Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

gravid :D

Redigeret 22 oktober, 2010, 03:12 i Snart gravid
jeg har i dag fået at vide ved lægen at jeg er gravid..
har regnet mig frem til at jeg er i slutningen af uge 7.
nu er mit spørgsmål så, det der man skal tage, Folinsyre og vitaminer, kan det vente til mandag (hvor jeg alligevel skal ind til byen for at handle) eller skal jeg bare få det købt imorgen (hvor jeg egentlig har andre planer)?
og er der andet end det der folinsyre og gravitamin jeg skal tage? (har først tid ved lægen om 2 uger til samtalen omkring graviditeten, så jeg ved ikke helt så meget endnu)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Endnu en gang til lykke. Jeg tror nu godt, du kan tage det roligt. Da jeg ventede børn i sin tid, var der ikke noget, der hed, at man skulle tage folinsyre og det eneste ekstra vitamin jeg fik anbefalet var jern. Og - det lykkedes mig at få både, sunde, raske og store børn til normal termin, så jo, vent du bare til mandag med disse indkøb. Det bør der altså ikke ske noget ved.

    Når du så skal til læge er det måske smart, at du der får undersøgt hvad der er godt lige præcis for dig af ekstra vitaminer.

    Jeg mener at kunne huske, at du har arbejdet noget med at blive gravid, så i den forbindelse har du vel for længst fået indført en sund og varieret kost?
Log in eller Registrér for at kommentere.