Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg irriteret tyktarm?

Redigeret 20 oktober, 2010, 09:01 i Irriteret tyktarm
Hej med jer.

Jeg er en pige på 23 år. jeg har det sidste års tid haft underlig afføring.

Jeg har altid madrester i min afføring i form af kerner og tomat somregel og så er det nærmest gult i det og med slim - (pinligt) - derudover lider jeg meget af kvalme. jeg har haft tynd mave og forstoppelse men det er ved at være noget tid siden. men er altid oppustet om aftenen.

Jeg har været til lægen men fik hverken helt eller halvt svar på hvad jeg fejler.

derfor vil jeg hører om dette kan være symptomer på irriteret tyktarm? og om ngen har oplevet noget ligende?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du kunne fortælle om din kost, kunne det være nogen kunne komme med et bud til dig.

    Din kost bør indeholde frugt, grønt, groft brød - og muligvis det også kunne være en ide at tage noget HUSK i forbindelse med dine måltider.

    Og - så ved jeg ikke, hvorfor det er pinligt, at der er slim med i din afføring, det er meget almindeligt, igen afhængigt af din kost.
  • Indstillinger
    Jeg spiser i det store hele sundt. A38 til morgen, og ellers rigeligt med grønt og fedtfattigt kød i løbet af dagen. jeg har ikke været så flittig til at spise rugbrød og fiberrigt inden, men det er jeg begyndt på nu men det ser ikke ud til at gøre nogen forskel. jeg går også meget i løbet af min dag - min 3 km.

    Nej det er mere det at beskrive sin afføring. det er jo ret personlig, og underligt at se det på skrift :)

    Troede at "HUSK" mest var til folk med diarré og sådan. men jah, det kunne da være jeg skulle prøve det.
Log in eller Registrér for at kommentere.