Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lungebetændelse/ bronkitis

Redigeret 27 oktober, 2010, 06:46 i Astma
Jeg er en Pige på næsten atten år.
Jeg fik konstateret astma for ca 9 måneder siden. Det blev opdaget fordi jeg gik rundt og havde en kold lungebetændelse, som lægerne ikke kunne høre, så jeg blev sendt hen til en lunge læge. Det har jeg afsluttet for en måneds tid siden.
Meeeeeeeeen! Jeg har haft kold lungebetændelse 3 gange og brokitis 2 gange i løbet af de 9 måneder. jeg har haft lungebetændelse for 1½måned siden. Og igår var jeg ved lægen, og fik igen pencilin pga Bronkitis..
Hvad kan jeg dog gøre for at slippe for det ?
mvh miig ..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er du i behandling for din astma? Og med hvad/hvor meget?
  • Indstillinger
    Jeg får symbikort.. ( en der er rød på toppen)
    en morgen og en aften.
    Når jeg er forkølet er det to morgen og to aften
  • Indstillinger
    Hej

    Lyder ikke rart med kold lungebetændelse.
    Synes godt nok mange får det ret let... Kender flere der har haft det de sidste par år... En af mine venner har lige fået det igen, og det er mindst 2. gang...

    Jeg har selv oplevet bronkitis.

    Prøver du at holde dig varm? En uldundertrøje kan være godt....
    Jeg er begyndt at gå med uldundertrøje nogengange om vinteren,
    og synes det varmer kroppen godt.

    Blot en tanke...
  • Indstillinger
    Jeg tænker, at din astma måske ikke er helt velbehandlet. Du kunne måske have gavn af mere medicin, prøv at snakke med lægen om det. Du checker vel dit peakflow regelmæssigt?

    Hvordan er din kost? Dyrker du motion? Er din vægt indenfor normalområdet? Som kronisk syg er det vigtigt at spise så optimalt og stabilt som muligt (dvs alle hovedmåltider - også morgenmad :-) - og et par mellemmåltider, groft, grønt og magert - og ikke så meget junk og cola, alkohol mv), og at få så meget motion, som sygdommen nu tillader. Du kunne vælge at tage et vitamintilskud i en periode og evt. også lade lægen checke, at din blodprocent, vitaminer (herunder D-vitamin og B12) osv er ok. Evt. kunne du også blive checket for allergier - der kan gemme sig en allergi bag dine problemer.

    Derudover så lyder også til, at du er kommet ind i en ond spiral, som det godt kan tage noget tid at få vendt.
  • Indstillinger
    Hej 2411
    Det kan tage lang tid at komme over en kold lungebetændelse. Kroppen skal bruge meget energi på at hele sig selv og derfor er sund kost og vitaminer en nødvendighed. Måske kan du prøve zoneterapi - det er meget effektiv når kroppen skal styrkes.
    god bedring.
    Kh LH
Log in eller Registrér for at kommentere.