Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjertekramper

Redigeret 29 oktober, 2010, 15:04 i Hjerteproblemer
Jeg mener selv at jeg jævnligt har hjertekramper. Min læge mener at det er sure opstød!!!!
Mit spørgsmål går på hvordan lægerne evt. vil kunne se at det faktisk er hjertekramper?
Ved en undersøgelse, vil de så kunne se at mine årer er forsnævrede?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hjerteproblemer kan aflæses på et EKG.
    Man kan sagtens få smerter der ligner hjertekramper, men hvor problemet sidder i maven eller spiserøret. Jeg lider selv af for meget mavesyre, samt et lille spiserørsbrok. Jeg har været indlagt på grund af smerter, som stammede herfra, men hvor man mistænkte hjerteproblemer.
    Linette.
  • Indstillinger
    Jeg kan slet ikke se at det skulle være noget med mavesyre eller andet i den retning da jeg får smerter ud i begge arme. Det varer ca. 5-10 minutter. Efter lægens råd skulle jeg tage en tablet mod sure opstød osv men det hjælper selvfølgelig ikke en meter.
  • Indstillinger
    Spørg på apoteket. Man kan få noget som lægger låg på mavesyren. Jeg kan ikke huske hvad de tyggetabletter hedder, men de gør, at mavesyren bliver hvor den skal være. Maven er skabt til at kunne tåle syren, det er spiserøret derimod ikke.
    Det er såmænd ikke mere end fire uger siden, jeg selv oplevede det igen. Det er ret smertefuldt, og strækker sig også ud i begge arme og brystkassen.
    Men det er altså mavesyre der gør det.
    Jeg fik taget EKG, målt blodtryk o.s.v. Jeg befandt mig på et sted omgivet af læger og sygeplejersker, og det er ikke mit hjerte.
    Hjælper tyggetabletterne ikke, så bed din læge om at udskrive noget der hæmmer dannelsen af mavesyre.
    Hilsen Linette
  • Indstillinger
    Umiddelbart ville jeg sige: Når du mærker noget der "stråler ud i armene", skal du til lægen igen. Jeg er ikke læge, men nævnes dette symptom ikke netop ofte når man snakker symptomer på hjertesygdomme?
    Få en ny tid meget snart.
  • Indstillinger
    Jeg tænker også at hvis det er noget med mavesyre at gøre, kommer det vel ikke så sjældent som det her gør. Der kan gå flere måneder imellem og det kommer når jeg er stresset og presset både fysisk og psykisk. Så kan det komme nogle gange over fx en uge og så er det helt væk længe og så kommer det igen.

    Underligt og skræmmende......
  • Indstillinger
    Hej Vicki76
    Jeg kan godt forstå at du mener du har hjertekramper, især på den måde du beskriver kramperne.
    Jeg vil foreslå at du bliver medlem ( gratis) på www.prinzmetal.dk
    der kan du læse og debaterer chatte med mennesker der i gennem mange år har haft hjertekramper som fast følgesvend.
    Når du oplever de svære hjertekramper, skal du indlægges på en hjerteafdeling.
    Det allerbedste var at du var bosiddende i Midtjylland da du så kunne komme på skejby sygehus til Hans Erik Bøtker da han arbejder meget med den type patienter.
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.