Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

galdestens operation

hej, fik fjernet min galdeblære for 2 år siden og derefter er der bare så mange ting som min mave ikke kan tåle, alt hvad der hedder krydderi og fløde ja bare jeg steger i lidt fedt stof er den gal, og jeg kan blive ved at nævne ting jeg ikke kan spise,,har jeg så spist noget af det starter jeg ca kl 4 om natten med at løbe på wc,, vil gerne høre om flere har samme problem efter sådan en operation, eller et godt råd om hvad jeg kan gøre for at det bliver bedre... Hilsen Precht57

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)
    Jeg kan desværre ikke hjælpe. Vil blot sige, at jeg fik fjernet min galdeblære for 10 måneder siden, og ikke har haft nogle problemer sidenhen. Derfor vil jeg blot lige pege på muligheden for, at det intet har at gøre med din operation.
  • Indstillinger
    Jeg har også - for en del år siden efterhånden - fået fjernet min galdeblære, og har heller ikke haft problemer, men det ved jeg at rigtigt mange har, så derfor vil jeg bestemt mene, at de problemer du har desværre sagtens kan have at gøre med din manglende galdeblære. Men - det er nok fornuftigt at du taler med din læge om det.

    Håber nogle vil komme ind og give dig et par råd.

    Dog - en ting jeg vil nævne, som kan have betydning senere hen: Da jeg blev opereret spurgte jeg, hvad det kunne betyde, at jeg nu ikke mere havde en galdeblære, og jeg fik at vide, at det ville betyde en øget belastning på lever og nyrer, men det betød "nok" ikke noget.

    Dette lille "nok" har jo desværre betydet, at jeg ikke tænkte videre over det, heller ikke da jeg begyndte at lide ret så voldsomt af migræne, og min læge kom da heller aldrig på den tanke, at det skulle have en sammenhæng. Da jeg efterhånden var blevet så invalideret af den migræne med 10-12 voldsomme anfald om måneden af 2-3 dages varighed (ja, så kan I selv regne ud, hvor mange dage, jeg havde det godt) - og derfor søgte ud i den alternative verden, akupunktur, fik jeg at vide, at netop den belastning, især på min lever, præcis kunne udløse sådanne voldsomme anfald.

    Jeg fik så behandling - har fået det nogle år efterhånden og får stadig, dog mere og mere sjældent, nu kun 4-5 gange årligt og mine migræneanfald er nu nede på et plan, jeg sagtens kan håndtere.

    Så kan vi kalde det fup eller ej, men hvis jeg venter for længe med at gå til behandling - ja, er det også helt sikkert at jeg får flere anfald.

    Ja, jeg vil nævne den mulighed, for det får man øjensynligt ikke at vide, når man bliver opereret.

    Jeg håber, du får nogle råd til at håndtere din nuværende situation, men da det jo er mere og mere "moderne" at leve fedtfattigt, så gør du jo sådan set også dig selv og din øvrige krop en tjeneste ved at lytte til den.
  • Indstillinger
    Jeg er blevet opereret for 4 år siden, og har efter operationen haft en del problemer. Både med anfald der fortsætter, samt problemer med maven. Rigtig mange endda. Jeg har aldrig haft så skør en mave som jeg har nu. Jeg har ofte skidt mave, og kan ikke præcisere det i forhold til fødevare. Fed mad er en sikker vinder, men også andre helt normale fødevare. Jeg har det også ofte når jeg bliver nervøs, eller skal noget jeg glæder mig til. Det er så irreterende men begynder også at gnave psykisk for nu at skulle ofte holde øje med toiletter når man er fremmede steder. Een ting der hjalp mig, er naturlægemidlet HUSK. det kan altså noget. Men hjælper desværre ikke på psyken, der giver udslag i det somatiske.
  • Indstillinger
    hej, tak for jeres svar , kan jo se at det ikke kun er mig som døjer efter en galdestensoperation,, og det er rigtig det med at det begynder at gå en meget på , jeg tænker på det næsten hele tiden , og det er mega træls,, men jeg vil da prøve at spise HUSK, hver dag , håber at det hjælper lidt på det,,,,,
  • Indstillinger
    Jeg har også galdesten, men har valgt ikke at få den fjernet, kan holder smerterne nogenlunde væk , ved at drikke RESIUM, det smager ikke godt men det virker, så måske skulle i prøve det.
    Jeg får smerterne hvis jeg spiser varm mad med tomat så som pizza kødsovs og tomatsuppe.
Log in eller Registrér for at kommentere.