Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Måske gravid eller hva ?

Redigeret 19 oktober, 2010, 08:57 i Snart gravid
Hej jeg er en kvinde på 28, som har 2 dejlige sunde børn med min kære mand. Vi vil gerne ha barn nr. 3. Jég stoppede med mine p-piller d. 30 august, min menses kom helt normalt derefter, 14 dage senere fra første menses dag, havde jeg ægløsning, hvor jeg mærkede en stikkende smerte i den ene side, og dagen efter tror jeg at jeg havde ægløsning igen, men smerten kom fra den anden side. Vi havde masser af sex dagene op til og efter.... Tror som også jeg blev gravid ( måske med tvillinger) fik ikke min menses, men i tirsdags blødte jeg så en lille smule, og senere på dagen kom der en brun klat ud i toilettet da jeg var ude og tisse, men blødte ikke mere den dag, onsdag kom der igen en brun klat ud i toilettet, men mindre. Blødte heller ikke mere den dag, torsdag var jeg så til læge, blødte en lille smule, men har stort set ikke blødt mere siden, og har slet ikke blødt som jeg plejer når jeg har menses.....Mit spørgsmål er nu, var jeg gravid med tvillinger, og er den ene aborteret? Er jeg stadig gravid med en ? Eller hva ska jeg tro.....Har kvalme, og er meget træt....Synes min mave virker anderledes end normalt..... Hvis jeg ikke bløder mere her i weekenden tar jeg til læge og får taget en graviditets test!!!!
Håber sådan at jeg er gravid....:-)
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du var til læge i torsdags - efter du havde blødt disse klatter. Hvad blev der sagt der? Det er da lidt væsentligt at have med her.
  • Indstillinger
    Ja det glemte jeg da vidst at skrive.....Han mente at måske var det en tidlig abort, pletblødning, eller menses, ku han ikke helt sige, vi sku se tiden an....men plejer altid at bløde meget kraftigt i 4-6 dage når jeg har menses, og det har jeg slet ikke gjort.....
  • Indstillinger
    Hvis du har aborteret på et så tidligt stadie, at man slet ikke har kunnet måle om du var gravid, så er det kroppen, der har udstødt noget, den ikke kunne bruge og så er spørgsmålet om, det overhovedet kan kaldes en abort eller en graviditet.

    De fleste meget tidlige aborter handler jo netop om at kroppen selv finder ud af, at netop det her ikke kan bruges. Mange sædceller er simpelt hen ikke gode nok til at befrugte og mange æg er ligeledes heller ikke gode nok til at blive befrugtet, men ind i mellem "smutter" det, og så er kroppen sådan indrettet, at den af sig selv udstøder noget ubrugeligt, som altså heller ikke en gang kan kaldes et foster.

    Alt det kan du givet få din læge til at forklare dig. Det betyder slet ikke, at der ellers er noget som helst galt - det er meget normalt. I de fleste tilfælde, når noget sådant sker, så opdager man det ganske enkelt slet ikke, man får bare en - måske lidt anderledes - menstruation og det er det.

    Men - det lader til at din læge har sagt det ganske fornuftigt, man kan sagtens have noget pletblødning selv om man er gravid, men det kan også være, du ikke er gravid. Du har været på p-piller og kroppen skal lige have tid til at finde sig selv, så derfor kan du også opleve både uregelmæssig og udebleven menstruation. Hvis du ellers har passeret tidspunktet for normal menstruation, så kan du da lige tage en test, og så finder du ud af, om du i det hele taget er gravid i denne omgang.

    Mht tvillinger - så kan man altså ikke finde ud af det før en scanning, og den bliver så vidt jeg ved foretaget, når man er 3-4 måneder henne.
  • Indstillinger
    "Jeg stoppede med mine p-piller d. 30 august, min menses kom helt normalt derefter".

    Jeg formoder, at du mener, at du fik en normal blødning. Der er ikke ensbetydende med, at du nu har helt normal cyklus. Der kan gå lang tid fra p-pillestop til cyklus kommer igang og bliver regelmæssig.

    Husk nu på, at stærkt ønske om eller frygt for graviditet kan påvirke kroppen rigtig meget.
  • Indstillinger
    Tak for jeres svar, jeg mente, at jeg tog den sidste p-pille i pakken den 30 august, og fik derefter normal menses.

    Jeg kender min krop og et eller andet er der anderledes......

    Det skal også siges at, d. 6 sep. fik jeg opereret min overkæbe frem, som var en planlagt operation. Har derefter spist flydende kost i 5½ ugë, og tabt mig 8 kg. Min vægt var en smule undervægtig i forvejen, men er blevet endnu tyndere...Fik skinnen af som holdt det hele på plads i onsdags, har været sulten den sidste uge af tiden jeg gik med skinnen, men nu den sidste uges tid, har jeg haft kvalme, især når jeg sku spise, og havde spist. Jeg tisser hele tiden, er træt hele tiden, sover meget, men jeg forstår ikke hvorfor jeg pletbløder 1-2 gange ud af de 15 gange jeg er på toilet i løbet af en dag, og nogle dage har jeg slet ikke blødt....meget underligt.....
    Og så min mave, som var blevet sile tynd, er der nu en bule......Jeg synes faktisk at jeg ser en smule tyk ud....:-) :-)*smiler*

    Jeg tror jeg tar til læge i morgen, med en urin prøve og får det tjekket ud....sidst jeg var gravid, skete det i første hug, da jeg stoppede med p-pillen.....men der havde jeg bare ingen blødninger, men man sir jo også at der er ingen graviditet der er ens....:-)

    Men tusind tak for alle svarene!!!!!!
  • Indstillinger
    Din krop er stresset og du er undervægtig så mon ikke du bare pletbløder i stedet for at få en ordentlig blødning af den grund...?

    Du kan ikke se på din mave at du er gravid hvis du er højst en måned henne.

    Jeg tror virkelig, at du håber helt vildt meget på at blive gravid, og derfor ubevidst bilder dig selv ind at du er det nu.

    Det tager som regel en god tid for kroppen at indrette en normal cyklus efter at den har været styret kunstigt af p-piller i en længere periode.
  • Indstillinger
    Personligt synes jeg det er rigtig skræmmende at du som 28årig (?) og med 2 børn er SÅ uvidende omkring sådanne ting!

    hør her!
    Blot fordi din mens ikke kommer som den skal betyder det ikke du er gravid, det kan være fordi din krop ikke rigtig kan finde ud af det med at p-pillerne ikke længere styre din cyklus.. jeg stoppede for 2 år og 2 mdr siden med p-piller og min mens er først regelmæssig for 3 mdr siden.
    og som andre her siger, vil du ikke kunne se bulen på din mave endnu, ergo det er indbildning.
    og grunden til at du er træt og har kvalme er sandsynligvis fordi din krop mangler energi, grundet den flydende kost, og da kroppen er vant til flydende kost, kan det godt give kvalme og andre ubehagligheder at spise almindeligt igen. hvilket sådan set også godt kan forklare hvorfor du synes du har en bule på maven, det kan være din mave reagere på din kost (eller mangel på samme).. (lidt ligesom man kan blive "tykkere" (få en bule på maven) inde og under sin mens)

    tag du et smut til lægen, forklar hvad du har skrevet herinde, og han/hun vil med sikkerhed sige du nok ikke er gravid..
    som andre siger, kan brændende ønske/frygt give graviditetstegn..

    hørte engang om en kvinde der troede så meget på det at hun blev stor (ligesom en rigtig gravid) fik alle tegnene, hun fik endda veer efter de der 9 mdr.. men der var ikke noget barn, hun var bare så ekstremt besat af den her tanke om graviditet at hendes krop reagerede på det (det er et ekstremt tilfælde som nok sjældent sker, men pointen er af hvis du ønsker at blive gravid, "ser" du alle tegnene, måske selvom de ikke er der, og du kan også frembringe dem!)

    så slap du af og nyd tiden, det er kun et par måneder siden i startede, der kan godt gå længe før der sker noget... hav sex fordi i har lyst, ikke fordi i har gang i et projekt.. og så snak med lægen om dine symptomer...
  • Indstillinger
    Der er ingen graviditeter der er ens, var ved lægen idag, og JA den var god nok, må nu bare passe på mig selv....de næste mange måneder....:-)
  • Indstillinger
    Jamen dog. Jeg er overrasket. Men stort tillykke herfra :)
  • Indstillinger
    Hjertelig til lykke her fra også.

    Jo, nogen er heldige at blive gravide umiddelbart efter p-pillestop, men desværre er der rigtigt mange, for hvem det tager endog meget lang tid.

    Men - om det så er tvillinger får du jo altså ikke noget som helst at vide om før du bliver scannet, men glæd dig over, at du bliver tilbudt en sådan scanning. For ikke så mange år siden, var det noget man fandt ud af ved fødslen. :-)

    Pas godt på dig selv.
Log in eller Registrér for at kommentere.