Hjem Kvinder Brystforstørrende operationer

ondt bagved inplantat

Jeg har de sidste dage haft ondt i mit ene bryst, jeg har 10 år gamle saltvands implantater i, Nu har jeg sådan en trykken smerte bagved det ene, jeg har lige været til mamografi, og der vistes ingen tegn på kræft, jeg havde ikke smerte da dette blev fortaget

Kommentarer

  • Jeg kan ikke lade være med at tænke på, du skriver implantat, men ved mammografi presses brystet hårdt sammen.
    Kan der være sket noget. ? Det er bare en tanke jeg får.


    Jeg fandt dette:


    Hvor længe holder et implantat?

    Da jeg begyndte at arbejde med brystforstørrende operationer i 1987, fortalte jeg patienterne, at silikonemenbranen ikke ville blive nedbrudt eller gå istykker med mindre, man blev udsat for f.eks. en voldsom ulykke.
    Tiden har vist det modsatte! Alle implantater går i stykker på et eller andet tidspunkt!


    Derfor er det vigtigt at gøre sig klart, at implantater, lige meget hvilken type eller hvilket implantat, du vælger, sandsynligvis skal skiftes på et tidspunkt.

    Når et saltvandsimplantat går i stykker, løber saltvandet ud i kroppen, og du tisser saltvandet ud. Det sker der ikke noget ved!
    Ofte er det en langsom udsivning af saltvandet, der sker i løbet af dage, uger og oftest måneder. Brystet bliver langsomt mindre.
    Det er en relativ lille og nem operation at fjerne det slidte implantat og erstatte det med et nyt. Operationen vil kunne foregå ambulant og i lokalbedøvelse gennem det gamle ar i armhulen.
    citat slut
  • Kære Persille1
    Tak for svaret, måske at du har ret, jeg må få det undersøgt,
    men det er jo nogle dage siden at jeg blev mamografien
    jeg må nok ringe til en plastikkirug, de ved nok bedre en huslægen

    venligst LilliSusanne
Log in eller Registrér for at kommentere.