Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blanding af medecin?

Redigeret 16 oktober, 2010, 13:21 i Alternativ behandling
Hej jeg er en ung mand på 17år.

Jeg har været i medicinsk behandling i snart 2år men er nu stoppet med alt.

Jeg sluttede med at få Melatonin 3mg, Seroquel 100mg og Sertralin 50mg hver dag.

det er ca 3måneder siden jeg stoppede, men jeg for nu Muskelkramper, muskelsvigt, stivhed og så for jeg højst 4 timers søvn hver nat.
Jeg vil så sige har også haft fået Nogle sove piller ved ikk hva for nogle, og Zyprexa 10mg.

Ville høre om nogle kendte noget til om man overhovedet må blande den slags medicin sammen?? Altså Melatonin - Seroquel og Sertralin..

Mvh Kasper Kristensen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis din psykiater har ordineret de typer medicin må man nok godt tage dem sammen :)v

    Stoppede du i samråd med din psykiater og trappede langsomt ned?
  • Indstillinger
    Det eneste der hjalp på min søvn var zyprexa det hjalp de første 5 dage, og så virkede det ikk mer, ellers intet af det andet har virket.

    Det eneste jeg trappede ud af var zyprexa. det andet var bare fra den ene til den anden dag.
  • Indstillinger
    Okay. Så fik du nok ikke særlig høj dosis.

    Det er bare fordi, at jeg selv får 300 mg. Seroquel, og det påvirker i høj grad min søvn - jeg sover tungt.
  • Indstillinger
    Jeg fik kun 100mg hver dag, så der er jo os en god forskel (:
  • Indstillinger
    Ja.

    Faktisk forstår jeg slet ikke hvad det er du spørger om.
    Du fortæller nogle ting i dit OBS og sætter spørgsmåltegn efter det du fortæller... Men det er ikke spørgsmål. Så... Hvad er det du spørger om?
  • Indstillinger
    Det som overskriften siger?? (:
    Andre har bare sagt til mig at man slet ikk må blande antipsykotisk med deprrasiv medicin.
    De siger, at jeg højst sandsyndligt har fået serotoninsyndrom pga blandingen, og derfor for jeg, stivhed, muskelsvigt og kramper..

    Så ville hør efolk herinde om de kendte noget til det?
  • Indstillinger
    Jeg kender mange der har fået og får antipsykotisk og antidepressiv medicin samtidigt.
    Det har jeg også selv fået i lang tid.

    Men der er sikkert NOGLE præparater man ikke må tage samtidig - vist fordi man så kan få for meget serotonin og dermed serotonin syndrom.
    Men det skulle så vidt jeg kan læse mig til gå over igen i løbet af meget kort tid (et par dage).

    Mht. jeg skrev jeg ikke forstod hvad du spurgte om:
    Jeg mente bare, at du havde skrevet noget mere og noget med en neurolog eller sådan noget. Enten har du slettet det, eller også er det mig der blander den her tråd sammen med en anden :)
  • Indstillinger
    Slettede det bare, for der var faktisk ikke nogen grund til det stod der (:
    Men nu det fordi jeg har haft de ting i lidt over 3 måneder og det bliver ved og ved næsten hver dag. er sku ved at være træt af det.
    Vil bare gerne have noget der kan dæmpe det eller få det til at stoppe .
  • Indstillinger
    Jeg kan godt forstå at det er umådeligt træls. Mit kendskab til den type medicin er bare, at bivirkninger ikke varer så længe efter man er stoppet.
    Bliv ved at presse lægerne for at finde ud af hvad der er galt :)
Log in eller Registrér for at kommentere.