Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mave problemer

Hejsa

jeg kiggede lidt rundt omkring, og jeg kunne ikke finde nogen der svarede helt til så jeg tænkte jeg ville lave min egen.

De sidste par dage, har jeg haft utrolig ondt i maven, men alt var normalt regl mæssig afføring osv osv. Jeg tager så til lægen, og han kan ikke se der noget galt og beder mig tage hjem og vente på det går over. Den følgende aften drikker jeg et glas cola, og det finder jeg ud af hæmmer min smerte i maven. Det der så sker er at jeg drikker og drikker, indtil smerten helt forsvinder.

Der sker så følgende, at jeg får hyppig tynd afføring. Efter det er det næsten ikke noget afføring bare rene prutter og slim.

nu vil jeg bare vide om der er nogen der har nogen råd? skal jeg anskaffe mig nogen microlax eller tage til lægen igen eller hvad?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ondt i maven er altid noget, man skal være opmærksom på, men hvis du har væltet masser af cola ned i den, er der ikke så meget at sige til, hvis du har smadret lidt i den og derfor også har det lidt skidt.

    Du har fået tynd afføring, hvorefter der ikke er mere i tarmene, hvorfor du så heller ikke har mere, du skal af med.

    Du er således lige nødt til at afvente, at der kommer noget ned i maven igen, hvilket godt kan tage et par dage, og som kan stabilisere og give dig normal afføring igen - det er helt normalt, at hvis du har fået tømt tarmen, så er der kun sådan noget slim og luft tilbage. Du skal bestemt ikke tage afføringsmiddel til en tømt tarm.

    Du skriver ikke noget om mavepinen så er kommet igen? Der kan dog godt være nogen uro efter sådan en omgang udrensning, som du jo har foretaget med den cola. Det er en noget barsk behandling, du har udsat din stakkels mave for.

    Men hvis smerterne kommer igen, så skal du være opmærksom på, hvor i maven det er, og så skal du naturligvis overveje, om du skal kontakte læge igen, men prøv lige om du kan give den mave lidt ro efter den omgang.

    Et enkelt glas cola ved mavepine kan være en god ide, men at skylle hele tarmsystemet igennem med det, er altså ikke nogen god ide og kan da sagtens i sig selv give nogle ubehagelige smerter.
  • Indstillinger
    jeg fik ikke pointeret, at jeg også havde ondt i maven da jeg havde tynd afføring.

    Det jeg har gjort nu, er at jeg har taget en microlax, og det virkede rigtig godt alt smerten forsvandt i et par timer men nu vender de tilbage.
Log in eller Registrér for at kommentere.