Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Byld i "lysken"

Hej Alle.

Mon her er nogen som kan hjælpe mig. Jeg får ofte sådan en "byld" i lysken op til menstruationen. Den forsvinder af sig selv igen og som regel mærker jeg intet til den. Men nu har jeg fået en som sidder et rigtig træls sted. Faktisk for enden af venstre skamlæbe. Den er på størrelse med en stor vindrue og er virkelig øm. Det værste er, det gør ondt når jeg sidder ned. Og når jeg går. Jeg har fået noget salve af min læge igår, men det har ikke hjulpet. Den er derimod vokset betydeligt. Nu har jeg stor lyst til at prikke hul på den, men den sidder stadig ret langt "inde" så aner ikke om jeg kan komme til at gøre mere skade end gavn. Nogen som har et råd?

Mange hilsner og tak hvis nogen kan hjælpe.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal i hvert fald ikke prikke hul på den, for så kan der gå infektion i det.

    Du har været ved læge og fået noget salve i går. Jeg synes lige, du skal give den salve en mulighed for at virke. Og hvis det er noget, der kommer hver gang, du skal have menstruation er du vel også blevet informeret om, hvordan du skal bruge denne salve? Men hvad sagde lægen det kunne være? Jeg har aldrig hørt om noget sådant, så det er jeg da nysgerrig efter at vide?
  • Indstillinger
    Der gik hul af sig selv i dag. Skønt. Og så har lægen renset det. Det er åbenbart ret normalt for kvinder at vi får en betændt lymfe eller talgknude i lysken engang i mellem. Normalt bliver de dybt inde og man mærker dem stort set kun hvis trussekanten er på og efter et par dage går de i sig selv igen. Jeg troede det var sådan en jeg har, men den her kommer nok nærmere pga barbering siger lægen. Nu er den halveret og renset, smurt med fucidin og forbundet. Virkelig rart, for nøj det gjorde ondt.
Log in eller Registrér for at kommentere.