Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tinitus

Hej kære brugere.

Jeg har her for ca 3 ugers tid siden, været ude for et lille uheld. Jeg har fået en black out på en bytur hvor jeg intet kan huske og er åbenbart væltet og slået hul i hovedet. Jeg har så efterfølgende fået konstateret en kraftig hjernerystelse, men ikke nok med det, så har jeg også haft en tinitus i begge ører. Den lyder som et fjernsyn der står tændt, bare uden lyd på, en lille skinger tone, hvilken er meget træls at rende rundt med. Nogen af jer der har haft samme slags tinitus ?

Mvh

B

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Tinitus er vist et ret normalt symptom ved sådan et slag af hjernen.
    Især når det nu er en voldsom hjernerystelse.
    Uden at være ekspert på området, så tror jeg, at du kan forvente, at den forsvinder omkring samme tid som den sidste stump hovedpine. Men hvis den ikke gør, så skal du selvfølgelig opsøge en audiolog igennem din læge.

    Man siger, at det med tinitus ofte handler om at fjerne fokus og tankerne fra det. Fordi det er noget, som hjernen skaber, og det bliver stærkere, når man fokuserer på det. Lidt ligesom smerte.
    Så jeg tænker, at du måske kan spørge din læge, om det mon ikke vil gå væk, når du kommer dig. Og på den måde kan få lidt ro i sindet, og dermed kan slippe noget a den bekymring og fokus du har på tinitussen. Men det er jo bare en teori, og det kan variere meget personer imellem om det virker.

    Rigtig god bedring med hjernen.

    Venlig hilsen Trine
  • Indstillinger
    Nu skal jeg til en ørelæge her inden længe, så håber jeg at jeg får noget kontruktivt ud af det. Det bekymre mig bare at det fortsat er her 3 uger efter og at det ikke er blevet bedere med tiden.
  • Indstillinger
    Har du andre symptomer efter det? Som fx. hovedpine og koncentrationsbesvær.

    Men det er fedt, at du skal til ørelæge.
    Jeg krydser fingre for, at der kommer noget godt ud af det.

    Venlig hilsen Trine
  • Indstillinger
    Har stadig af og til lidt dunken i hovedet og ja sommetider lidt koncentrationsbesvær. Tror jeg konsekvent vil sige til min læge at jeg vil bede om en scanning af mit hoved istedet fro alle de neurologiske undersøgelser jeg har fået. Render rundt og er sådan lidt små bekymret for hvad der egentlig sker inde i hovedet.
  • Indstillinger
    Hej igen Brian.

    Det synes jeg lyder som en god idé.
    Det er ikke sjovt at blive kastet rundt i systemet, når man ikke har det godt.
    Og der er jo også flere blivende symptomer efter hjernerystelsen.

    Jeg krydser fingre for, at din læge går med på det.

    Tanker fra Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.