Hjem Kræft Kræft i hoved, mund og hals

lymfeknude på halsen

Jeg har for ca. 2½ måned siden opdaget en lille knude på højre side af min hals - formentlig en lymfeknude. Den gør ikke ondt og er stadigvæk på samme størrelse (maks. 1 cm). Nu har jeg læst på nettet omkring lymknudekræft og er lidt bekymret for "min" knude.
Jeg tror faktisk at jeg har haft den knude i længere tid - uden at jeg egentlig rigtig har lagt mærke til den. Jeg har ingen andre symptomer og er stort set aldrig syg - lige bortset fra røde/hævede mandler, som jeg stort set altid har - lige siden jeg var barn.
Er min bekymring realistisk at jeg lider af en alvorlig sygdom? Hvad skal lægen foretage for undersøgelser? Ultralyd? Biopsi?

Kommentarer

  • Gå dog til lægen når du er bekymret...
    Men når du har dårlig hals er det naturligt nok at lymfeknuderne er hævede. Men selvom jeg siger det er du jo stadig bekymret.
  • Du er inde på debatforum, så hvad der lige præcis skal foretages af undersøgelser i dit tilfælde, kan du ikke få svar på her, men ellers er jeg enig med anna, gå dog til læge. Sådan noget skal da lige kigges på, om ikke andet, så for at fjerne din bekymring.

    Det er ikke sundt at gå i flere måneder at være bekymret. Hvis det er noget alvorligt, gælder det om at få behandling i gang hurtigst muligt; hvis ikke det er alvorligt, så gælder det om, at du kan få ro i sjælen.
Log in eller Registrér for at kommentere.