Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Seksuelle forstyrrelser med angstmedicin

Redigeret 22 december, 2010, 14:18 i Angst
Hej.

jeg vil meget gerne høre Jer andres erfaringer - kvinder - mht nedsat sexlyst og manglende orgasme.

Jeg har fået at vide af både psykiater og psykolog at hos nogle vender "det" tilbage efter nogle uger. Og hos andre bliver det ved med at være et problem. Så man kan måske ikke sige noget generelt alligevel? Dog vil jeg gerne høre, hvad andre har oplevet :-)

Jeg har prøvet Saroten, Gabapentin, Lyrica og er nu på Escitalopram ratiopharm/Seroplex el hvad de nu udleverer.

Jeg har lysten, men det er meget svært at få orgasme. Nogle gange lykkes det og andre gange er det som at træde ind i en stille tomt rum, netop som klimaks skulle komme.

Spændt på at høre fra Jer :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg havde selv problemet det første par måneder på antidepressiv medicin, men det gik over som de øvrige bivirkninger.
    Når psykiater og psykolog siger, at man ikke kan sige noget generelt, så kan man såmænd nok ikke sige noget generelt...
  • Indstillinger
    Hejsa.
    Jeg har nu taget Lyrica 75 mg x 2 i to år pga. fibromyalgismerter og jeg har også de meget generende bivirkninger af medicinen, som du oplever med manglende og/eller nedsat evne til orgasme. Hos mig har jeg ydermere nedsat sexlyst.
    Jeg tænker, at da Lyrica er nervesmertemedicin, er det vel egentlig meget logisk at man har sværre ved at få orgasme, da alle nervebaner i kroppen jo bliver "nedsat følsomme" - da det jo er virkningen af Lyrica. Jeg ved heller ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ved mit problem, da Lyrica ellers er det medicin der har hjulpet mig bedst vedr. smerterne. Jeg har prøvet at stoppe med dem i en uge, og allerede efter et par dage var min sexlyst noget højere end den er på Lyrica - og også evnen til orgasme.
    Det er ret træls - også for partneren! og især når man kun er i første trediedel af livet.
    Håber du finder en løsning, tror man skal spørge sin egen læge til råds..
    Marianne :-)
  • Indstillinger
    Kære dig.

    Jeg har samme erfaring og oplevelse om Anna.
    Men jeg tænker umiddelbart, at der kan være en idé i at undersøge, om du kan skifte til noget andet medicin, hvis bivirkningen varer mere end to måneder.
    Hvis nu noget andet medicin kunne hjælpe dig uden at give de trælse bivirkninger, er det måske et forsøg værd.

    Hvor længe har du været på de her piller?

    Venlig hilsen Oktober
Log in eller Registrér for at kommentere.