Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lidt over tid - menstation

Redigeret 12 oktober, 2010, 03:48 i Snart gravid
Hej allesammen :)

Jeg er en pige på 23 år. Min kæreste og jeg prøver på at gøre mig gravid.

Jeg stoppede med mine p-piller for 3 mdr. siden og har haft min menstaution 2 gange nu.. Dog ikke helt regelmæssigt.. Min sidste menstation kom efter 3 uger, altså ca. 21 dage.

Det er 29 dage síden jeg sidst havde menstaution, og har ALDRIG nogensinde gået over tid. ALDRIG!

Testede dog negativt imorges.
Men er chancen for at jeg er gravid stadigvæk stor? :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er helt normalt at menstruationen ikke kommer regelmæssigt i starten når man stopper med p-piller.
    Når testen var negativ er du næppe gravid - men hvis menstruationen ikke kommer kan du jo tage en igen om en uges tid.
    Husk nu lige på, at håb/frygt for graviditet sagtens kan gøre at menstruationen bliver forsinket eller man har andre symptomer man tolker som graviditetssymptomer.
  • Indstillinger
    Selvfølgelig går du ikke over tid, når du har haft p-piller til at styre dine blødninger.

    Det tager tid - for nogle endog lang tid - for kroppen at "finde sig selv" efter p-pille stop, og det vil for mange netop give disse problemer, som du har nu: Menstruation, der kommer uregelmæssigt og nogle gange helt udebliver.

    Hvis du har taget en test nu og den viser negativ, så er du med stor sandsynlighed ikke gravid i denne omgang.

    Eftersom din krop har været forhindret i ægløsning i den tid, du har taget p-piller, vil det også tage tid for den at finde ud af at få gang i den produktion igen.
  • Indstillinger
    Stadigvæk ingen menstaution..
    Kun ømme bryster og tisseri konstant.
  • Indstillinger
    At tisse hele tiden er ikke et graviditetstegn, men det kan muligvis være noget blærebetændelse. Hvad med lige at få dyrket en urinprøve hos lægen?

    Ømme bryster kan godt forekomme hvis menstruationen udebliver - hvilken den jo kan gøre ved p-pillestop. Muligvis du - før du tog p-piller - også oplevede lidt ømhed i brysterne før menstruation - det er helt normalt.
Log in eller Registrér for at kommentere.