Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan ikke tåle Cymbalca, Jeg blev meget syg.

Redigeret 11 oktober, 2010, 14:37 i Åben debat om depression
Jeg er en af de få, der ikke kan tåle den medicin. Jeg har fået for en depression. Jeg har været udsat for at Cymbalca, gav mig blødninger i huden og meget høj feber, samt Kreatinkinase (CK) enzym i musklerne var meget høj – det gav gigt lidende symptomer. Det har været meget svært for min mand og jeg at komme over chokket. Jeg kan ikke tåle den medicin der danner serotonin og dopamin. Er der andre der har været udsat for sådan en situation. Er jeg en af de meget få, der er sensabil for den type medicin?
Sidste håb er den nye medicin Valdoxan, nu har jeg fået den i ca. 14. dage. Jeg får mere udbytte af min natte søvn.
Mvh. Lene

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Lene.

    Det lyder bestemt ikke rart.
    Jeg håber, at din læge har godt styr på, hvad han laver.
    Jeg kan godt forstå, at I fik et chok. At noget, der skulle hjælpe dig gjorde så meget skade.

    Du har ret i det med Valdoxan. Det er super godt til at styre søvnen.
    Og mon ikke, det skal gå godt med det, hvis du er så positiv efter 14 dage.

    Jeg krydser fingre for, at medicinen virker for dig, og at du snart får det bedre.

    Kærlig hilsen Trine
  • Indstillinger
    Kære Trine
    Tak for din omsorg. Det er svært med usikkerheden med medicin og bivirkninger. Personer i en situation der bliver ramt af en sindslidelse er meget sårbare ang. medicinering. De personer der vitterlig ikke kan tåle medicinen, er der ikke en medicin fri afdeling til . At der kunne ses på motionen, maden eller samtalen er i fokus. Hvis ens liv er truet, ved at bivirkninger overgår sygdommen. Hvis vores sygdom bliv ligestillet med cancer, gik den ikke - vi er prisgivet i det politiske system. I ca. år 2000 var det på tale at få en medicin fri afd. alle var enige i regeringen. Nu er det 10 år siden – og vi kigger stadig langt efter sådan en afd.
    Mvh. Lene
  • Indstillinger
    Hej igen.

    Jeg priser mig også meget lykkelig for min psykiater, der ikke er ret fokuseret på medicin, og som giver terapi. Det er nu engang en god ting, for der er ikke samme stress og pres, som der er, hvis man går til en psykolog med et max antal besøg, hvor man også skal betale.

    Måske det var en idé for dig?
Log in eller Registrér for at kommentere.