Hjem Hud og hår Uønsket hårvækst

Modermærke med uønsket hårvækst.

Redigeret 3 december, 2010, 01:39 i Uønsket hårvækst
Jeg har et modermærke med uønsket hårvækst på. Er det ansvarligt at fjerne hårene med voks eller epilator?

Kommentarer

  • Du kan godt fjerne hårene på dit modermærke. Evt. med pincet. Gør du det il de efterhånden ikke komme igen.
    Men du skal være opmærksom på om dit modermærke ændrer sig:
    ændrer farve, vokser - i størrelse og om det evt. 'buler', altså vokser i højden og endelig om du får kløe. I så fald skal du gå til læge.
    Men hvorfor ikke få det fjernet? Hvis det ikke er ret stort kan en hudlæge gøre det. Jeg har fået fjernet nogle i ansigtet. Hudlægen sagde at det giver mindre synlige ar end hvis de brændes væk. Jeg har kun 'ar' efter et som sad helt nede ved næsefløjen og lignede en kæmpestor hudorm. 'Arret' er bare en fordybning i huden. De blev fjerne i lokalbedøvelse. Jeg fik fjernet 4-5stk.
    Hvis modermærket er stort kan det fjernes af en plastik-kirurg. Hvis du har mange - måske nogen på ryggen som du ikke kan komme til at se - kan du overveje at få dem fjernet.
    Du skal ikke selv betale da der altid er en mulighed for at modermærker kan udvikle sig til hudkræft. Du skal bare få en henvisning af din læge. Og du kan selv vælge hvor du vil have det gjort. Hvis du har ret til at blive transporteret af det offentlige vil du dog skulle til den praksis som ligger nærmest.
    Når jeg kan fortælle ovenstående er det fordi jeg er sygeplejerske og har været lægemiddelkonsulent og arbejdet med hudbehandling.
  • emmklisemmklis
    Redigeret 14 maj, 2019, 15:49

    Spray mod uønsket hår - http://shytobuy.dk Virkelig god effekt fra dette produkt.

Log in eller Registrér for at kommentere.