Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Operation (TOT) er bare løsningen

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg fik foretaget en TOT-operation for ca 4 år siden. Forundersøgelserne var meget ubehagelige og grænse overskridende for mig. Under selve operationen virkede bedøvelsen ikke, men hun fortsatte operationen selv om jeg i aller højeste grad gav udtryk for at jeg havde MEGET ondt, jeg skreg af smerte.... ( troede kun det var noget man læste om, men Nej ). Jeg fik aldrig en undskyldning, fik bare at vide at det var et noget nyt bedøvelses middel der skulle afprøves og det jo så ikke virkede.... Jeg var sygmeldt i 2 år efter og blev fyret og er ikke kommet igang med fast job igen.
    Vil lige sige at operationen har virket og kan danse og hoppe igen, men min hverdag er noget rod.. øv
  • Indstillinger
    Ufatteligt at en læge fortsætter, når bedøvelsen ikke virker. Desværre har jeg hørt om den slags før. En ældre mand skulle have skiftet batteri i pacemakeren og blev skåret op. Ikke noget stort snit, men alligevel. Under operationen holdt bedøvelsen op med at virke.
    Han fortalte mig, han gentagne gange havde sagt til lægen, det gjorde forfærdelig ondt og klaget sig.
    Lægen havde ikke engang svaret ham. Ikke sagt et eneste ord og gik, da han var færdig.
    Jeg kendte manden godt og ved, han var hverken hysterisk eller tosset. Han var en stille, venlig ældre mand, som ikke havde fortjent den behandling.

    Det er jo en forfærdelig oplevelse du har haft, som naturligvis er svært at komme over. Man mister jo også tilliden til læger, når man behandles på den måde. Naturligvis er det de færreste læger, der er sådan, men de findes desværre.
  • Indstillinger
    Hej. Hvor er det skønt med lidt info og åbenhed omkring noget man går rundt med i ensomhed fordi man synes det er pinligt... Jeg kunne godt tænke mig udførligt at i fortalte hvordan det er lykkedes at få ja til operationen. Jeg er omkring de 40 og har det meste af mit liv døjet med stressinkontinens og mine søstre har det samme, min mor har det og min datter har det. Mit er så slemt at det går rigtig meget ud over mit social liv, det er direkte ødelæggende hvad det angår og det eneste jeg får ud af at opsøge læge er medicinsk behandling som intet hjælper. Har trænet, øvet og prøvet alternative muligheder, bla akupunktør. Jeg opnåede en gang at få det her ømtålelige skema med vejning og antal af toilet besøg osv, men synes det var så overskridened så der gik kuk i det og meldte fra hvilket jo selvfølgelig er en dumhed og i længden mindre pinligt end at tisse i bukserne i offentlighed ;-) :-( Så håber en vil forklare fra trin 1 og frem til operationen hvad der er sagt til lægen/lægerne og gjort osv for at opnå TOT. På forhånd tak Hilsen en ulykkelig der ville få et nyt liv hvis hun ikke døjede med dette livskvalitets ødelæggende problem.
Log in eller Registrér for at kommentere.