Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ikke igen.....

Redigeret 6 oktober, 2010, 04:30 i Åben debat om diabetes
Jeg fik en fødselsdepression for 24 år siden. Den blev i mine øjne aldrig behandlet, fordi medicin var forbudt på Stolpegården og gruppeterapi var vejen, jeg blev efter 20 uger sygere og sygere og endte på Bispebjergs lukkede afdeling.

Nu har jeg min depression nr. fem. Jeg er aldrig blevet helt rask. Jeg har fået: Risperdal, Orap, fluanzol. Så kom de nye antideprresiva, der har jeg prøvet Fontex, Zoloft, Effexor i maaange år, de blev for en måned siden erstatteet af cymbalca og Lithium. Jeg har nu ligget totalt forstenet og tom i min seng i 2 1/2 måned. Cymbalta blev skiftet ud, og nu har jeg i tre dage fået Noritren, dem jeg fik her på tredjedagen kastede jeg op igen. Jeg græder og græder og græder. Jeg har en livslede uden lige, jeg er træt af at kæmpe. I går skar jeg i mig selv.
Er der nogen, der har efraring med Noritren? Jeg tænker også meget på elektrochock, jeg er ikke det mindste bange for det - tænker kun på at få hovedet oven vande, så jeg kan se mine børn. Er det nogen, der har erfaring med ECT (elektrochock.)

Venlig hilsen Hannah

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Hannah

    Jeg undrer mig lidt over, at dit indlæg ligger under 'diabetes' - det kan være du ville få flere svar, hvis det lå under 'angst og depression'.

    Du har for mange år siden været i gruppeterapi og du har prøvet utallige former for medicin - ingen af delene har hjulpet. Så tænker du på elektro-chok, der må siges at være en meget voldsom behandling. Min ex-svigermor fik det og det kom der ikke noget godt ud af og det var meget skræmmende at være vidne til hendes forandring. Men om den kan være god for nogen, skal jeg selvfølgeligt ikke kunne sige.
    Jeg tænker bare på, at det ikke lyder som om, du har prøvet individuel terapì? Var det ikke et forsøg værd?

    Mange hilsner Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.