Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Digt

Redigeret 9 juni, 2017, 03:55 i Anoreksi
Jeg har skrevet et digt om det at have en spiseforstyrrelse. Jeg vil gerne dele det med jer, fordi jeg ved der er mange, der føler det som jeg gjorde, da jeg skrev digtet. Det var virkelig rart at skrive følelserne ned og se dem udformet som et digt. Den ide vil jeg gerne give videre :)

Set "udefra" kunne digtet måske være skrevet til en eks-kæreste eller nogen i den stil, men det er ikke tilfældet.

HUL I SJÆLEN

Et stort, tomt hul
inden i mig
der hvor du var.
Nu er der tomhed. Mørke.
Jeg føler mig kold og ensom uden dig.
Forsvarsløs.
Jeg savner dig så frygteligt,
men jeg er forvirret.
For jeg ønskede dig aldrig ind i mit liv.
Eller gjorde jeg?
Du ødelagde alt,
men hjalp mig også.
Du var min bedste ven, min støtte.

Jeg ved det er bedst for mig, at du forsvandt.
Men nogen gange savner jeg dig.
Din evne til at få mig til at adlyde
og følge dig blindt.
Jeg føler mig hjælpeløs og svag uden dig,
men jeg må være stærk.
Klare det uden din hjælp,
rive mig løs.
Det er svært at give slip.
Men livsnødvendigt…

Kommentarer

  • Indstillinger
    Pyha...
    Det beskriver det flot :)
  • Indstillinger
    Ja, det er præcist sådan jeg har det.
    Selv i dag ti år efter.

    Det er sgu en svær størrelse, fordi det bliver en del af ens personlighed på en måde.

    Men rigtig flot skrevet...
  • Indstillinger
    Tak for det begge to :)

    Det skræmmer mig helt at høre at du stadig har det sådan, Oktober. Men jeg føler også at det er noget, der vil følge mig resten af livet. Desværre!
  • Indstillinger
    Det skal også lige siges, at jeg aldrig fik behandling for det, selv om jeg helt klart havde en spiseforstyrrelse i cirka tre år.
    Så jeg har aldrig fået bearbejdet det. Heller ikke bare lidt.

    Så det har nok betydet en del for, hvordan jeg har det i dag.
    Så jeg tror, at det er utroligt vigtigt, at man får hjælp til at komme ud af det, og ikke stoler på, at man er "rask" bare fordi man spiser igen.

    Hvor står du henne i din kamp nu?
  • Indstillinger
    Jeg tror du har ret i, at det er vigtigt at få behandling hurtigst muligt...

    Hvor jeg står i min kamp? Svært at sige, det går op og ned. Jeg er på den vægt, min læge har sat som minimum, men jeg har det ikke særligt godt med det og føler mig for tyk:( Og jeg er bange for at blive ved med at tage på. Derfor begynder jeg tit at holde igen med maden og motionere mere, fordi jeg er så bange for at tage endnu mere på... Jeg ved det ikke er godt, men det er svært at lade være, når jeg ikke har det godt med mig selv og min krop.
  • Indstillinger
    Hej Marica.
    Du må virkelig holde fast i, at du ikke er færdig med at få hjælp endnu. Der er desværre alt for mange der tror, at man ikke er syg mere når man er blevet normalvægtig. De skulle bare vide...
    Jeg gik i et langt behandlingsforløb, og jeg har det meget bedre med min krop, vægt og mad end nogensinde før.
    Tankerne blusser op i pressede perioder, men jeg kan håndtere det.
  • Indstillinger
    Du har helt sikkert ret. Og jeg er også i tvivl om hvorvidt den hjælp jeg får, er nok. Jeg er ved lægen en gang imellem, men ikke regelmæssigt. Og det er så det eneste. Men på den anden side er det også svært at få anden behandling, da jeg går på efterskole lige nu...

    Og for at være helt ærlig, ville jeg have det forfærdeligt dårligt med at mine forældre skulle bruge penge på at jeg kan gå til behandling et eller andet sted :(
  • Indstillinger
    hvor langt er du nu?
    er det stadig et problem?
    hvor lang tid har det stået på?
    Hvad hedder du?
    Hvor gammel er du?
    hvor gammel va du da du begyndte at ha det sådan?
Log in eller Registrér for at kommentere.