Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underlivsbetændelse

Redigeret 12 november, 2010, 06:58 i Underlivsbetændelse
Hej

Jeg har i ca. 5 uger haft smerter i underlivet. Var sammen med min kæreste og dagen efter blev jeg syg med en virusinfektion med feber. Jeg lå syg i en lille uges tid og kort efter begyndte jeg at få ondt i min blære. Jeg tog selvfølgelig til læge for at få tjekket for blærebetændelse, men der var ingen bakterier at finde. Da smerterne blev ved med at være der, kontaktede jeg lægen igen, og hun podede mig for at tjekke om det var klamydia...det var det så heller ikke. Jeg havde stadig ondt og tog til lægen igen igen. Hun trykkede forskellige steder på maven og indvendig også. udfra det konstaterede hun at det var muskelspændinger i underlivet. Jeg spurgte hende om hun nu var sikker på at det ikke var underlivsbetændelse. Hun forklarede mig at man skulle have ondt, når hun trykkede foran på underlivet, for at det kunne være underlivsbetændelse. jeg stolede selvfølgelig blindt på hende....hun er jo lægen og den der ved bedst. Hun sendte så en henvisning til en fysioterapeut, og jeg trænede løs herhjemme, for at komme af med de muskelspændinger i underlivet. Men det hjalp bare ikke, derimod blev smerterne bare værre. De sidste 4-5 dage har jeg haft kraftige smerter i underlivet......det trækker ned i indersiden af mine lår og også på oversiden. Jeg kan ikke ligge på siden når jeg skal sove, da det gør vildt ondt....kan kun ligge på ryggen. Og selv det er slemt, idet at smerterne stråler om i lænden også. Når jeg går rundt kan jeg slet ikke rette mig op, for det gør bare så ondt. De sidste 5 uger har jeg næsten ingen søvn fået, for jeg har svært ved at falde i søvn pga. smerterne.....også derfor jeg ikke sover lige nu.

Jeg er bare så bange for at det alligevel er underlivsbetændelse jeg har. Jeg kan ikke lade være med at spekulere på om jeg så ikke ville kunne få flere børn....jeg mener, det er jo 5 uger jeg har rendt rundt med det her.
Jeg ringer selvfølgelig til lægen imorgen tidlig og forlanger at få noget pencilin....jeg er så sikker som nogen kan være på at det er en underlivsbetændelse....også selvom jeg aldrig har haft det før. Jeg har aldrig nogensinde oplevet en smerte værre end det her. Nogen gange føles det som knive der stikker i hele underlivet.

Jeg har selvfølgelig søgt på nettet om underlivsbetændelse, men hele tiden står der om klamydia, og det har jeg altså ikke. der står også at man har feber, men jeg har ingen feber...så kan det overhovedet være underlivsbetændelse? Ved bare ikke rigtigt hvad det ellers kunne være.

Er der nogen der har haft underbetændelse, og som kan fortælle mig, hvordan det føles?

På forhånd tak :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Muskelspændinger kan virkelig gøre nas, også så man dårligt kan gå oprejst.
    Jeg syntes du skulle tage til en gynækolog for at blive helt sikker på, hvad der er galt.

    Jeg havde engang nyrebækken betændelse. Er du blevet tjekket for det. Men så burde der jo være feber, hmm

    Jeg kender også en, som rendte mange gange til læge. Lægen tog det ikke alvorligt, før det næsten gik galt. Det var også nyrerne. Jeg kan ikke andet end give dig et muligt gæt.
    Noget galt er der jo.
  • Indstillinger
    Jeg har været ved lægen idag og hun mener fortsat at det er muskelspændinger i underlivet. Hun lovede dog at kontakte en gynækolog, for at se om jeg kunne få en hurtig tid, så det håber jeg på :-) Jeg tror jeg får mere ro på, hvis jeg får det ordentlig tjekket igennem.
  • Indstillinger
    Jeg har det præcis på samme måde. Det startede pludseligt for 4 uger siden med en voldsom fylde i underlivet. Hertil kom kvalme og pletblødninger. Smerten har den sidste uge føltes som om, at jeg har knive i underlivet. Det gør så ondt, at jeg knap kan gå. Jeg er blevet undersøgt og fået af vide, at det er spændinger. Jeg er selv ombevist om, at det er noget andet. Har man fundet ud af noget, der er årsag til dine smerter?
Log in eller Registrér for at kommentere.