Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Allergi for løg????

Redigeret 3 oktober, 2010, 17:28 i Allergi
Jeg har haft nogle ubehagelige oplever efter at have spist løg.
Jeg kan ikke være 100 % sikker på at årsagen er at jeg spiste løg.
Men alle gange er jeg blevet dårlig med voldsomme mavesmerter kort stykke tid efter at jeg har spist mad med løg.
Jeg elsker løg og har altid spist store mængder.
Men nu prøver jeg at holde mig langt væk for alt med løg og det er lidt øv.
Er der andre som har løg allergi?

Kommentarer

• Jeg skal ikke kunne udtale mig om, du regulært har en allergi, men løg ER skrap kost for maven, og ved store indtag er det mere almindeligt end det er u-almindeligt at få endog meget luft i maven, hvilket naturligvis er både ubehageligt og kan give mavesmerter. Det er ligeledes meget almindeligt at nogle reagerer lidt mere heftigt på denne stærke grøntsag end andre, men det vil jeg ikke kalde allergi.

Hvordan er det, hvis du spiser noget mere moderate mængder af løg? F.eks. bare et par enkelte løgringe på en tomatmad? Eller nogle stegte løgskiver til en enkelt hakkebøf? Hvis du heller ikke kan tåle løg i meget små mængder, så kan det være, du har en allergi og må således handle ud fra det.
  • Du kan også fejle noget andet, som gør din mave sart. Hvis ikke problemet forsvinder indenfor et par uger, bør du gå til læge og blive undersøgt. Det her med at selv-diagnosticere fødevare-allergier, skal man ikke sådan gøre i :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.