Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Overklippet urinleder, efter fjernelse af livmoder, .......

Redigeret 9 april, 2014, 15:45 i Lichen Sclerosus
Hej. Jeg fik i feb 2010 fjernet livmoder, livmoderhals og begge mine æggestokke.
Efter jeg kom hjem, blev jeg dårligere og dårligere. Da jeg i knap 2dage havde kastet op, og have store smerter i maven, kontaktede jeg vagtlægen, som senere indlage mig. Der går yderligere 4-5dage med prøver, før de finder ud af, at min urinleder er klippet over. Jeg kunne ikke spise ret meget mad, da det overhovedet ikke smagte mig, og tabte mig en del, hvilket ikke var godt, da jeg var tynd i forvejen. Efter anden operation, bliver jeg indlagt to gange mere, da jeg fortsat har ondt. De finder aldrig ud af hvorfor jeg har ondt.

I Slutningen af April mdr, får jeg brev fra Jobcentret, der mener jeg skal i gang igen. Da jeg ikke vil gå på deres lige gyldige kurser, og heller ikke kunne, da jeg stadigvæk døjede med smerter, startede jeg i virksomhedspraktik på min afd på et hospital ( serviceassistent ) 2t om dagen.

Efter 4mdr er min situation ikke blevet bedre. Jeg har ondt der hvor urinlederen er syet sammen, samt ondt i lænden. Jeg kan ikke klare mere end de 2t om dagen, og når jeg kommer hjem fra arbejde, ligger jeg på sofaen resten af eftermiddagen.
Var til møde i går d.1/10 på min arb.plads, og da det ikke ser ud til at blive bedre med mig, er jeg sagt op. Min psyke er helt nede, og er evig sur.
Jeg har meget brug for at snakke med andre, der har været samme operation og fejloperation, for at høre, om andre kan nikke genkendende til min historie.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Min søster har lige fået fjernet livmoderen, hun blev dårlig dagen efter og de fandt ud af at der var lavet hul i den ene urinleder. Nu har hun kateter i den ene nyre, hvilket hun skal have i 2 mdr. så skal hun opereres igen, hvor de fjerner et rør de har sat ind medens hullet heles og så må man håbe at urinlederen er tæt.
    Jeg synes det hele virker temmelig voldsomt og ville gerne vide om du også havde kateter i nyren? Jeg ville også gerne vide om der er andre, der har prøvet det samme og hvordan chancen for helbredelse er.
  • Indstillinger
    Hejsa.

    Ja jeg havde også en j.kateter sat op, kan ikke huske om den sad i blæren eller nyren. Jeg blev indlagt 2 gange da jeg blev ved med at have voldsomme mave smerter. Den anden indlæggelse, fandt de ud af, at kateteret var gledet 5cm ud, og valgte derfor at fjerne den. Det foregik uden bedøvelse, og gjorde vanvittigt ondt.

    Jeg mistede desværre mit arbejde da jeg havde smerter i bækken,lænd, ryg og der hvor min urinleder er syet sammen. Disse smerter har jeg stadigvæk, og det er 4år siden det skete :-( Har svært ved at mærke når jeg skal tisse, finder jeg først ud af når maven føles lidt tung. Ved ikke hvordan jeg skal beskrive det :-)

    Blev sygemeldt i 1år, og derefter som syg på konthjælp. At være syg i systemet har absolut ikke gjort det bedre.

    Håber det bedste for din søster. Spørg endeligt, hvis der er flere spørgsmål ang hendes forløb
  • Indstillinger
    hugo63. Ved ikke om I er på facebook. Men har lavet en lukket gruppe, hvor jeg beskriver om operationen og livet derefter
  • Indstillinger
    Tak for svaret, min søster havde i starten både kateter i urinrør og nyre, det i nyren er stukket ind i siden af kroppen. Nu er hun kommet af med det i urinrøret og er kommet hjem med det i nyren, jeg håber urinlederen bliver tæt. Jeg synes det lyder som et træls forløb du har været igennem, hvad hedder gruppen på facebook.
Log in eller Registrér for at kommentere.