Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brændene (stikkende) fornæmmelse i føder og lidt i hænder.

Redigeret 4 oktober, 2010, 08:29 i Fod- og knæskader
Så slet ikk sikker på det her kom i rette sektion, men aner ikk hvad det er så vi prøver.

Men.... For ca en uge siden nu stoppede jeg med at ryge. _Et pr dage efter fik begyndte min venstre arm så at have noget sovende fornæmmelse udover det normale.
(da jeg siger udover det normale er det foprdi jeg længe har haft mindre smærter i den arm og til tider at den kunne sove. - Lægens svar at det er en nærve eller lign der er skyld i det.)...

-Men nogle dage efter den begyndte at drille mere, startede jeg at mærke noget lignende i benene.

Som en nålestikken + varme i begge ben.

Og som typisk er fint om morgenen of så bliver værre jo længere på dagen det er.
Hvis jeg så bevæger mig- (går eller lign) føles det som det forsvinder lidt.

Hvis jeg tager et varmt fodbad til knæerne mærker jeg heller ikk meget.
(men tænker det bare er fordi jeg maskerer det. )

Men den aften det kom i benen panikede jeg lidt og ringede til læge vagten. Der mente at jeg i min 24 års alder højst sandsynligt ikk burde bekymre mig og bare se tiden an-

Gjorde jeg så og tog så op til egen læge nogle dage efter,

Han følte efter om de var nogle nærver og ellers tjekkede forskellige ting.
(såsom følsomhed of styrke- som begge stadig er fine).

Og konlkutionen var så den at det nok var psykisk.
(jeg lider af angst.) Så meget muligt.
Men har bare aldrig oplevet et angst symptom vare i ... ca 5-6 dage i træk-

Men så igen har jeg været noget stresset i forhold til noget kærligheds pjat der har fyldt meget og stadig gør. (en slags uro over hvad der skal ske).

MEn andre ting der er værd at nævne...
Haft tøre læber i den sidste uge ca.
Og mit mavesyre/mavereflux har generet noget mere end normalt. (dog ikke være end det værste jeg har oplevet.


Men ja, skriver jo her for at se om der er nogen der kunne have nogle forslag til hvad det evt kunne være eller hvad jeg kunne prøve at gøre-.

For jo det er da til at overleve pt.
Men er da selvfølgelig nervøs for at mine ben føles som de brænder. :S
Og tanker om hvornår (hvis) det går over.

Jo fandt også info om "uro i benene" . Og det lød jo meget rigtig med alle symptomer. MEget rigtig faktisk.... BAre uddover det med armen da det nu er uro i "benene" der var tale om.

Men ja det var det. Undskylder stavefejlene da jeg burger "engelsk" på min pc og lige nu er det en stor rød streg. :/

Men håber da at høre nogle forslag. Om ikk andet at muligvis kunne få lidt mere ro om emnet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Redigeret 19 august, 2011, 07:37
    Har du Diabetes? Hvis ikk, så har du det måske alligevel!
    Tal med din læge, og spørg ham om Neuropati!
    Jeg har Diabetes 2, samt Neuropati! (nervebetændelse) derfor den stikkende brændende fornemmelse i hænder og ben. I fødderne har jeg konstant store smerter. Det føles som om man går på vat, eller en luftpude. Fødder og underben er ligesom i en meget stram strømpe. Altid meget varm, selvom fødderne i virkeligheden er iskolde.
  • Indstillinger
    tja.
    fik da tjekket det for 1-2 år siden og var fint.

    Så tror jeg det heller ikk udmidbart da jeg har det fint om jeg intager meget eller intet sukker.
    (ihvertfal det jeg har opfattet at diabetis går lidt ud på). .-

    Men vender den da lige med doktor på mandag-.
  • Indstillinger
    Heej. :)
    Jeg tænker lidt om det måske kunne være noget med blod omløbet.
    Nu siger du selv at det mærker som om at dine ben og arm nogle gange sover, og når ens ben sover, fx fordi man har siddet med det bøjet i noget tid er det jo fordi man stopper blodtilførelsen.
    Hvis du trykker med en finger på dine ben er der så en hvid plet der i noget tid efter? Hvis der er, kan det godt være at det måske er det.
Log in eller Registrér for at kommentere.