Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brystsmerter, skal jeg ringe?

Redigeret 1 oktober, 2010, 17:51 i Åben debat om smerter
Jeg fik i dag på mit gymnasium kraftige brystsmerter i højre bryst. Det er noget jeg har oplevet minimum 10 gange før, det kommer og går i perioder (op til ½ år imellem hver periode). De opstår lige pludseligt, og det er selvom jeg ikke har udøvet noget stærkt fysisk (løb, osv.).

Jeg har ikke feber (hoster dog (lidt)), jeg tror heller ikke jeg har hjertesygdomme, da jeg tidligere har været til lægen med det og fået en meget basal test (intet avanceret udstyr blev taget i brug), hvor lægen sagde alt lød fint (dette var dog da jeg ingen smerter havde).

Jeg tror det kommer fra lungerne, da jeg har svært ved at trække vejeret når jeg bevæger mig (når smerterne står værst på), desuden føles det som om jeg har noget væske i lungerne, da det er som om noget flyder inde i mig når jeg rejser mig fra en stol/bukker mig ned.

Det tager normalt en uge før smerterne er forsvundet fuld ud, men jeg synes det bliver værre og værre for hver gang jeg får det.
Den her gang kunne jeg knapt gå 100 meter før jeg måtte stoppe op, og få en pause.

Jeg har ikke smerterne når jeg sidder helt stille/lægger stille, det er kun ved gang/hop/generelt bevægelse af bryste området.

Er i fin form, har et bmi under middel (18). Er desuden 18 år og derfor håber jeg ikke der er mulighed for en hjertesygdom.

Håber meget nogen kan give mig et råd til hvad de synes skal gøres / give et råd til hvad jeg måske fejler.

Hilsen Elias.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tag dog til lægen...

    Jeg tror nu ikke der er noget som helst galt med dit hjerte, og det du kan mærke flyde/skvulpe stammer nok fra maven, og når det sker så sjældent er det næppe noget alvorligt; men det lyder da ubehageligt at få så ondt, så få det tjekket nu det er til stede.
Log in eller Registrér for at kommentere.