Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underlivsundersøgelse

Redigeret 2 oktober, 2010, 06:05 i Underlivsbetændelse
Ved ikke om det er det rigtige sted at skrive, men bær over med mig.

Lidt Info:
Jeg er 20 år, og har haft fast kæreste i ca 1 år. Før det har jeg haft flere sex/bolle venner. Jeg har aldrig før nu haft problemer med underlivet. Jeg får/har rigtig mange smerter dernede, særligt under sex. Min mens er normal, dog meget kraftig. I stedet for blod er det blodige slim klatter.

Skal til tjek næste fredag, og er rigtig nervøs. Min læge har sagt jeg også skal lave en urin prøve. Er dette normalt? Og hvordan foregår det? Hvor lang tid tager det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    En urinprøve ? Du tisser i et glas. Og derefter bliver urinen undersøgt.
    Det tager ikke mange øjeblikke.

    Ja, det er helt normalt ved en undersøgelse
  • Indstillinger
    Urin prøven er jeg godt klar over. Det var mere selve underlivsundersøgelsen jeg mente.

    Undskyld hvis jeg ikke formulerede mig tydeligt nok ;-)
  • Indstillinger
    Det er en god idé at du bliver undersøgt.

    Jeg forstår dit indlæg sådan, at du aldrig har fået en underlivsundersøgelse før og er nervøs. Hvis det er rigtigt, så bare rolig. Det er ikke så slemt som det bliver gjort til, og det er hurtigt overstået. Du har ikke benene spredt i særlig mange minutter :-)
    Fortæl lægen at det er første gang og du gerne vil have fortalt hvad han/hun gør hvornår. Og stil alle de spørgsmål du har.

    Bliv nu lige tjekket for kønssygdomme nu I er dernede alligevel. Det tror jeg lægen har tænkt på, men bed lige om det.

    Hvis du har haft ubeskyttet sex er der risiko for kønssygdomme, i særdeleshed klamydia. Du kan også have en underlivsbetændelse når du går og har ondt hele tiden (hvilket også kan komme af klamydia). Men det kan jo også være noget så uskyldigt som skedekatar eller svamp der giver dine gener... Uanset hvad, så skal det opdages så det kan blive behandlet.

    Jeg tror, at lægen vil tjekke en urinprøve for at kontrollere om der er noget i urinen der tyder på at dine smerter stammer fra blæren (blærebetændelse).

    De "blodige slimklatter" der kommer når man har menstruation er såmænd blot dele af livmoderslimhinden. Det er fordi dén afstødes, at man bløder.
  • Indstillinger
    Tak Anna du har forstået helt rigtigt. Kan virkelig bruge dit svar til noget ;-).

    Puha håber ikke der er noget galt dernede. Ved jeg ikke har været utro, men tror ikke min kæreste vil forstå det hvis jeg har en sex sygdom.
    Skal bare have det overstået men er godt nok stadig meget nervøs for det hele.


    Med hensyn til de blodige klatter er det først kommet indenfor de sidst 6 mdr.
  • Indstillinger
    Jeg mente nok, dit spørgsmål lød lidt mærkeligt.
    Nu kan selv jeg, fatte hvad du mente.
  • Indstillinger
    En kønssygdom er nu en gang noget man har indtil den er blevet behandlet når først man har fået den.
    Derfor kan både du og din kæreste have bragt en kønssygdom ind i forholdet - uden at have været utro, men fra en sexpartner I var sammen med FØR i begyndte at være sammen.
    Man behøver overhovedet ikke have symptomer selvom man har en kønssygdom.
Log in eller Registrér for at kommentere.