Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Homon- eller kobberspiral... HJÆLP!

Redigeret 1 oktober, 2010, 02:55 i Prævention
Hej alle sammen.

Jeg skriver, fordi jeg godt kunne tænke mig at høre fra nogle som evt. har erfaring med kobberspiral eller spiraler i det hele taget.

Jeg har for 9 mdr. siden (januar 2010) fået sat en kobberspiral op, og jeg har siden faktisk haft problemer med min blødning. Det skal lige siges, at inden jeg fik sat det op, så blødte jeg 3-7 dage om mdr. og havde lette smerter. Nu efter jeg har fået sat den op har jeg 3-4 kraftige blødningsdage om mdr. og både før/efter disse dage pletbløder jeg 5-10 dage... Det er RIGTGI MANGE dage om mdr. og det holder hverken jeg eller min krop til mere. Jeg har været hos min gynækolog og hun har undersøgt mig - alt ser ud som det skal, men hun siger også at jeg skal overveje at få taget den ud og få sat en homonspiral op - MEN MEN MEN, jeg er SÅ BANGE for de der homoner, jeg har tidliger været på p-piller og jeg tog på, havde så meget væske i min krop grundet pillerne. Jeg har endda prøvet op til flere forskellige piller. Jeg har nu tabt mig og er stadig i gang med mit vægtab, men jeg er SÅ BANGE for at skulle tage på igen. Jeg har nu siddet og læst på gynækologen.dk om mirena spiral, der står godt nok at den kun leverer homon i et lokalt område og at der kun kommer meget minimalt ud i blodbanen (svare til 2 p-piller om ugen), hvilket jo ikke er noget at snakke om. Men jeg er stadig meget skeptisk, netop også fordi det er ens underliv der nu skal rodes i igen. Jeg er så bange for at noget skal gå galt og man bliver steril eller noget.. eller f.eks. jeg tager på igen, også selvom jeg træner og følger et kostprogram...

Har også læst, at ens blødninger kan stoppe fuldstændigt når man har homonspiral, men hvornår kommer den så tilbage, når man vil være gravid (der står 1 års tid), hvad har I erfaringer med?
(JEG HAR IKKE FØDT ELLER VÆRET GRAVID FØR!!!!)

Hvor meget bløder i med homonspiral?

Er der nogle som har erfaringer med spiraler???

Håber meget på, at I vil hjælpe mig?

God dag og weekend.

Mvh. Anetandersen1985
Log in eller Registrér for at kommentere.