det ligner en hudafskrabning?
Hej alle.
Jeg har et lille problem, som jeg ikke ved hvad skyldes. Jeg har i de sidste tre dages tid haft mange smerter i mit underliv, det svider helt ekstremt når jeg tisser. Jeg kiggede selv lidt i forgårs, og jeg syntes at det lignede jeg havde små rifter. Her til aften var jeg derfor til vagtlægen, og fik af vide jeg havde blærebetændelse, og da jeg spurgte ind til rifterne fik jeg afvide det kunne være kommet da jeg barberede mig sidst. Hvilket godt kan være sandt. Jeg fik mig en times søvn her til aften, inden jeg vågnede, nu har jeg siddet vågen i 3 timer, med en blære som er øm fordi jeg ikke "kan" gå på toilettet. Det vil sige, jeg kan godt, men jeg tvinger mig selv til at lade være pga. det gør så ondt. Jeg var nede for en times tid siden lige og kigge, hvorfor det var begyndt at gøre mere ondt. Og nu har jeg opdaget små ting, som ligner hudafskrabninger, i begge sider, yderst på mine skamlæber. Hvad kan det skyldes? Det skal siges at jeg har min mens, og derfor bruger bind, hvilket måske kunne være skyld i det. Men det giver bare ingen mening for mig, for det lignede også at jeg havde fået flere rifter. Jeg har bestemt tænkt mig at kontakte egen læge i morgen, så jeg forhåbentligt for en gynækologisk undersøgelse, problemet deri er at min læge har det med at haste afsted når hun har pacienter inde, og det gøre mig mere nervøs i den forstand at hun muligvis kunne komme med en forhastet konklussion, som måske slet ikke er det.
Men hvis nogen har siddet lidt i samme problem som mig, vil jeg blive mere end glad for at høre hvad i gjorde, osv. & hvis nogen ved hvad det kan være, må i venligst gerne svare.
Tak på forhånd
Jeg har et lille problem, som jeg ikke ved hvad skyldes. Jeg har i de sidste tre dages tid haft mange smerter i mit underliv, det svider helt ekstremt når jeg tisser. Jeg kiggede selv lidt i forgårs, og jeg syntes at det lignede jeg havde små rifter. Her til aften var jeg derfor til vagtlægen, og fik af vide jeg havde blærebetændelse, og da jeg spurgte ind til rifterne fik jeg afvide det kunne være kommet da jeg barberede mig sidst. Hvilket godt kan være sandt. Jeg fik mig en times søvn her til aften, inden jeg vågnede, nu har jeg siddet vågen i 3 timer, med en blære som er øm fordi jeg ikke "kan" gå på toilettet. Det vil sige, jeg kan godt, men jeg tvinger mig selv til at lade være pga. det gør så ondt. Jeg var nede for en times tid siden lige og kigge, hvorfor det var begyndt at gøre mere ondt. Og nu har jeg opdaget små ting, som ligner hudafskrabninger, i begge sider, yderst på mine skamlæber. Hvad kan det skyldes? Det skal siges at jeg har min mens, og derfor bruger bind, hvilket måske kunne være skyld i det. Men det giver bare ingen mening for mig, for det lignede også at jeg havde fået flere rifter. Jeg har bestemt tænkt mig at kontakte egen læge i morgen, så jeg forhåbentligt for en gynækologisk undersøgelse, problemet deri er at min læge har det med at haste afsted når hun har pacienter inde, og det gøre mig mere nervøs i den forstand at hun muligvis kunne komme med en forhastet konklussion, som måske slet ikke er det.
Men hvis nogen har siddet lidt i samme problem som mig, vil jeg blive mere end glad for at høre hvad i gjorde, osv. & hvis nogen ved hvad det kan være, må i venligst gerne svare.
Tak på forhånd
Kommentarer
Bløder du så også og har små rifter samtidig, så vil jeg tro du ikke har det så sjovt i øjeblikket.
Hudløs af blærebetændelse, hm, jeg blev da ikke hudløs, men jeg havde det så dårligt, at jeg blev i sengen. Få timer efter hjalp medicinen.
Men efter meget besvær fik jeg en tid hos lægen, og hun kunne så fortælle mig at det var en blanding af svamp & blærebetændelse som havde gjort mig hudløs, hvilket lyder meget rigtigt. Det værste ved dette er så nok at hende mandelige kollega (min anden læge) i mandags gættede på jeg havde svamp, men ikke valgte at undersøge mig. Havde han vist sig som en rigtig læge, havde jeg nok undgået dette nu. Jeg kan ikke besøge "det lille hus" eller noget, pga. jeg er hudløs, hvilket ikke gør min blærebetændelse bedre.
Og igår efter at have holdt mig i 22 timer, kom jeg så til egen læge og fik tømt hele min blære. Puha, det lettede. Så nu må vi jo hellere til og afsted til vagtlægen, så jeg kan blive tømt igen. Og det er bestemt ikke rart
Desværre skal vi altid tage hånd om os selv. Jeg er også blevet skuffet over den lægelige behandling.
Jeg fik bl. a. uden nærmere forklaring og undersøgelse nervepiller, fordi jeg pludselig kunne miste bevidstheden.
Lægen sagde, jeg havde dårlige nerver.
Man tror jo på lægen, eller rettere det gjorde jeg engang. Nu sætter jeg spørgsmålstegn ved alt og undersøger det, jeg kan undersøge.
Det viste sig noget senere, det var epilepsi. Jeg er heldigvis kommet mig
helt.
Min svigerfar fik diagnosen uden videre : helvedsild. Det var kræft i ryggen.
Godt du fik foretaget undersøgelsen. Rigtig god bedring.
Ja jeg blev undersøgt, men desværre var det ikke det jeg fejlede heller.
Jeg var en tur som sagt, først ved egen læge at få tømt blæren via kateter, i fredags. og lørdag havde jeg samme tur på det nærmeste sygehus. De gav os dog et nummer vi skulle ringe på, hvis jeg skulle tømmes igen, eftersom vagtlægen ikke kunne udføre det selv, og jeg var på kort visit på den gynækologiske afdeling. I søndags var jeg endnu en tur derinde, og de reservelæger (tror jeg de var) som skulle tømme mig, kunne med det samme sige at det var herpes jeg havde fået mig. Da de prøvede med kateter og jeg vred mig i smerter, mens tårene trillede ned af mine kinder, valgte de at det klogeste ville være en indlæggelse så jeg slap for smerten endnu en gang når jeg skulle tømmes igen. Så nu ligger jeg simpelthen indlagt med kateter, indtil jeg selv kan "urinere" igen. Hvilket kan tage noget tid. Dog kunne de godt blive enige om at det ikke havde været tydeligt det var herpes før i søndags, for så burde lørdagens tømmer have set det, eftersom hun er en rigtig dygtig læge/sygeplejerske. Men ej hvor jeg bestemt ikke er glad for denne sittuation. Havde frygtet det værste, og det værste var så hvad jeg faktisk fejlede. Nu håber jeg på det bedste fremover. Og at jeg undgår det kommer for tit /: