Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er det mig?

Redigeret 10 oktober, 2010, 02:41 i Mandlige sexproblemer
jeg er kommet i en uheldig situation, min kæreste og mig dyrker ikke sex, forholdet er meget nyt. han siger han vil mig tænder på mig osv., men dernede er han helt død, jeg ved simpelten ikke hvad jeg skal gøre?

den ulykkelige

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du aner ikke, hvad du skal gøre? Ja, men kære ven, du skal sådan set ikke gøre noget som helst. Det er ham, der har et problem, og derfor ham der må gøre noget for at løse det.

    Du beskriver ikke, om den situation er helt ny for ham, eller om det har stået på længe.

    Han skal naturligvis søge noget hjælp, og i første omgang er det vel nok lægen, han skal besøge, for at finde ud af, om der er noget fysisk i vejen, og så skal den tages der fra.

    Dit job er at støtte ham, men hvis ikke han selv gør noget, så er problemet stadig udelukkende hans; det kan aldrig være dit, og du må så overveje, om det skal være ham, du vil dele dit liv med eller ej.

    Det værste du overhovedet kan gøre, både for din egen og hans skyld, er at påtage dig ansvaret for dette her.
  • Indstillinger
    Hej Ziggie

    Jeg er helt enig med Lotte. Det har ikke noget med dig at gøre. Det er din kærestes problem og derfor må han gøre noget for at løse det.
    Det har intet at gøre med, at du gør noget 'forkert' eller ikke er tiltrækkende eller sådan noget.
    Det lyder som om, at du har brug for at lære ikke at tage overansvar og måske få styrket dit selvværd og stole mere på dig selv.


    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Nej nu må jeg råbe lidt:

    Lotte og Helene - tak for mad, når manden er lidt impotent så er det hans eget problem ? Hvorfor så være et par ? er man ikke et par for at dele og hjælpe og solidarisere ? næ giv ham kniven i ryggen, når han nu ligger ned :-))

    På mig lyder det som om manden er skide hamrende nervøs for første gang med den nye kæreste - og det er i kvinder faktisk lidt medskyldige i. Forventningspresset er en kvindelig opfindelse :-/

    Kære kæreste: skab en fortrolig stemning, få ham til at slappe, forfør ham, for min skyld hæld noget sprut i halsen på ham.
    Det vigtigste er at han er den passive nyder, og du er den stille og rolige aktive.
    Jeg tror det vil lykkedes.

    Hilsen
    Kristian.
  • Indstillinger
    Hej Kristian

    Råb du bare...

    Der er overhovedet ikke tale om at give manden en kniv i ryggen. Problemet er, at Ziggie gør sin kærestes problem til sit eget, fordi hun givetvis komer til at tro, at det er fordi hun ikke er tiltrækkende, ikke tænder ham, at hun gør noget forkert etc. Så hans evt. præstationsangst bliver sandelig til hendes. Pludseligt er det hende, der skal præstere en masse for at han kan fungere. Det holder jo ikke.

    Forventningspres (eller præstationsangst) er bestemt IKKE en kvindelig opfindelse. Det er noget, alle mennesker lægger på sig selv, fordi der er noget, de gerne vil leve op til og frygter, at de ikke kan leve op til. Nogle mennesker er utroligt gode til at få andre til at føle præstationsangst, ved at stille meget store krav - men det lyder ikke til at være tilfældet her.
    Faktisk har jeg hørt og oplevet ikke så få mænd, der havde store forventninger om, at deres kæreste SKULLE få orgasme - for ellers levede HAN ikke op til sit eget billede af at være god i sengen. Altså skulle hun få orgasme for at pudse hans selvtillid af. Det kan da nok give kvindelig præstationsangst!


    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.