Regelmæssigt uregelmæssig menstruation
.. eller måske er det uregelmæssigt regelmæssigt, jeg er ikke sikker.
Hvorom alting er. Nu oplever jeg for tredje gang(tror jeg, håber jeg) at min menstruation lige bruger en uges tid på at tage tilløb med brunlig udflåd, hvorefter den rigtige blødning sætter ind, hvorefter jeg også har en 5 dages nedtrapning. Temmelig enerverende.
Jeg var til læge om anden prævention end kondom for nylig og endte med at få en recept på p-piller, som jeg har hentet, men ikke er gået på endnu, fordi man skal starte på blødningens første dag, og jeg er stærkt i tvivl om, hvorvidt det indebærer denne her optakt, som har været i gang i et par dage nu, og i øvrigt er jeg ikke særlig begejstret for at regulere min cyklus med udefrakommende hormoner.. Jeg er så heller ikke særlig begejstret for 17 dages halv til hel menstruation.
Min læge foreslog at jeg måske er blevet gravid, hvad jeg i forhold til mulighed for befrugtning ikke vil udelukke, men jeg føler mig overhovedet ikke gravid. Ikke desto mindre tog jeg en test, som sagde negativ.
De første 6 måneder af det her år boede jeg på et kollegie sammen med en god flok andre kvinder, måske er jeg forvirret over ikke at skulle indrette mig efter dem?
Endvidere kom min mand hjem fra Indien i juli, efter et halvt års fravær, og det kan vel også sagtens have en indflydelse? Det var jo i juli det startede på det her trip.
Den kan også bare være den er ved at indrette sig efter fuldmånen igen..
Jeg er 27 år, og har generelt haft en regelmæssig menstruation. og den falder da egentlig også forholdsvis regelmæssigt nu, men for hulen hvor er den lang og besværlig.
Nogen tanker?
Hvorom alting er. Nu oplever jeg for tredje gang(tror jeg, håber jeg) at min menstruation lige bruger en uges tid på at tage tilløb med brunlig udflåd, hvorefter den rigtige blødning sætter ind, hvorefter jeg også har en 5 dages nedtrapning. Temmelig enerverende.
Jeg var til læge om anden prævention end kondom for nylig og endte med at få en recept på p-piller, som jeg har hentet, men ikke er gået på endnu, fordi man skal starte på blødningens første dag, og jeg er stærkt i tvivl om, hvorvidt det indebærer denne her optakt, som har været i gang i et par dage nu, og i øvrigt er jeg ikke særlig begejstret for at regulere min cyklus med udefrakommende hormoner.. Jeg er så heller ikke særlig begejstret for 17 dages halv til hel menstruation.
Min læge foreslog at jeg måske er blevet gravid, hvad jeg i forhold til mulighed for befrugtning ikke vil udelukke, men jeg føler mig overhovedet ikke gravid. Ikke desto mindre tog jeg en test, som sagde negativ.
De første 6 måneder af det her år boede jeg på et kollegie sammen med en god flok andre kvinder, måske er jeg forvirret over ikke at skulle indrette mig efter dem?
Endvidere kom min mand hjem fra Indien i juli, efter et halvt års fravær, og det kan vel også sagtens have en indflydelse? Det var jo i juli det startede på det her trip.
Den kan også bare være den er ved at indrette sig efter fuldmånen igen..
Jeg er 27 år, og har generelt haft en regelmæssig menstruation. og den falder da egentlig også forholdsvis regelmæssigt nu, men for hulen hvor er den lang og besværlig.
Nogen tanker?
Kommentarer
Om det er rigtigt eller forkert vil jeg slet ikke udtale mig om, men jeg finder det dybt kritisabelt at din læge ønsker at sløre eventuelle symptomer med p-piller, for jeg er helt enig med dig - det kan godt være p-piller er fantastiske, men sunde kan de umuligt være. Det er mig fuldstændig ubegribeligt, at kvinder mener, det kan være godt at tage hormoner i årevis, at hindre ægløsning, at gå ind og medicinsk styre det allervigtigste for en kvinde, nemlig fertiliteten, men lad det nu ligge.
Hvis jeg var dig, ville jeg insistere på at få det her ordenligt undersøgt, så du er helt 100% sikker på, at denne noget specielle måde at have menstruation på for dig er det rette, og at der ikke er noget som helst, der ikke er, som det skal være, og derfor synes jeg, du skal få en henvisning til en gynækolog, der desværre også kan finde på at spise dig af med p-piller, men du bør sikre dig, at du er ordenligt undersøgt først.
Jeg er i det hele taget ikke til at man bare slører alle mulige symptomer med medicin frem for at få undersøgt tingene ordenligt til bunds, så man kan finde en årsag og så behandle der fra.
Alternativt kan jeg muligvis foreslå dig en akupunktør, der kan hjælpe dig med at få en mere naturlig balance i din krop, men dette handler i øvrigt også lidt om tro på den behandlingsform. Jeg kan kun anbefale den.