Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ophørssymptomer.......hvad kan man gøre?

Redigeret 27 september, 2010, 16:41 i Åben debat om depression
Sidder her med en frygtelig fornemmelse i hovedet, ved godt at det hører med når man trapper ud af cipramil men vil lige høre om der er nogen der har et råd til hvad man kan gøre er der noget der kan mindske disse meget belastende symotomer?

Jeg har fået cipramil i ca 4 år 20mg daglig, jeg har nu langsomt over ca 5-6 uger i samarbejde med min læge trappet ned, det er gået fint, men er nu på 5 mg hveranden dag og nu er der da virkelig symptomer, har I nogen erfaring med hvor lang tid det tager og hvor længe jeg skal blive ved med at tage de 5 mg?

Øv hvor er det træls, jeg vil bare ud af de piller da jeg har haft mange bivirkninger og da jeg ikke mener at have depression længere

Håber der er nogen der har prøvet det sammen som mig og kan give mig et par gode råd......

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Luna.

    Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad dine udtrapningssymptomer er og hvor længe du har fået din medicin inden du begyndte at trappe ud.

    Jeg får selv beroligende piller som en del af min medicinering, fordi den har varieret så meget, og jeg har haft meget angst i den forbindelse. Men jeg ved ikke helt, om det kan anbefales. I forbindelse med stærk angst og uro, der påvirker nattesøvnen meget, kan det nok godt. Men man skal passe meget på med det stads.

    Glæder mig til at høre fra dig.

    Kærlig hilsen Trine
  • Indstillinger
    hej Trine

    Tak for dit svar.......

    mine ophørssymptomer er mange, det mest belastende er den føleforstyrrelse jeg har i hovedet, det føles som lynglimt eller elektrisk stød, der er også hovedpine og ekstrem træthed, det føles som om jeg er syg.

    Jeg har fået cipramil i ca 4 år, jeg hr prøvet at trappe ud før men har opgivet når de ovennævnte symptomer blev for slemme, håber dog at kunne gennemføre det denne gang
  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Det lyder som nogle stærke effekter.
    Især ansigtssmerterne. Det må ikke være sjovt.
    Men jeg er desværre nødt til at melde pas. Andet end trætheden har jeg ikke prøvet de andre symptomer, men det lyder umiddelbart som om, der ikke er noget at gøre. Hvad siger din læge/psykiater til det?

    Jeg håber du klarer det denne her gang, når det er det, du virkeligt vil.

    Kærlig hilsen Trine
  • Indstillinger
    Jeg trappede ned i Efexor (ikke cipramil) hver 14. dag, og da varede seponeringssymtpomerne ca. 4 dage hver gang jeg gik et hak ned i dosis...

    Som jeg forstår det tager du nu 5 mg. en dag, 0 mg. en dag, 5 mg. en dag osv. Måske det kunne være en hjælp hvis du tog 5 mg. i to dage, og så en dag uden osv...
  • Indstillinger
    Hej

    tusind tak for svar......min læge mener at måden jeg gør det på er rigtig, men måske var det en ide at gøre det der bliver foreslået, nemlig at tage 5 mg i 2 dage og så 0 i 1 dag det tror jeg at jeg vil overveje........tak for rådene........
Log in eller Registrér for at kommentere.