Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Depression, stress eller begge dele?

Redigeret 25 september, 2010, 12:02 i Studerende og unge
Hej.
Jeg er en 15 årig pige som ikke ved hvad jeg skal gøre.
Jeg syntes slet ikke jeg kan nå noget, og når jeg ikke føler at bare den mindste ting går perfekt så bryder jeg helt sammen. Jeg kan slet ikke sove om natten og ligger bare og kigger op i loftet. men lige så snart jeg kommer hjem fra skole er jeg så træt. Tænker på alle de dårlige ting i mit liv og kan slet ikke se de gode. Jeg er en ret klog pige og bliver presset af hele min familie, skolen og alle mine veninder. Men lige meget hvad jeg gør er det ikke godt nok. Har flere gange tænkt på selvmord. jeg jeg laver lektier går jeg helt i panik og ryster helt vildt. Har flere gange haft det som om jeg er ved at besvime. og jeg er kontant syg. gider ikke min læge fordi mine forældre kender hende, og gider slet ikke fortælle mine forældre hvordan jeg har det, da jeg har et rigtig dårligt forhold til dem. Ikke engang mine veninder vil jeg blande ind i det. Har ingen jeg kan snakke med om det.

Vil bare være glad igen.
Håber i kan hjælpe.
Siff.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Siff

    Det er skidt, det du fortæller.
    Det lyder som om, at ialtfald nogle af dine problemer handler om, at du og dine omgivelser ikke kan kommunikere ordentligt. Det er klart, at du bliver stresset og ked af det, når du hele tiden bliver presset og rettet på. Det ødelægger éns selvværd og man mister glæden.
    Det er vigtigt, at du finder nogen at tale med, så problemerne kan blive løst på én eller anden måde.
    I første omgang kan du måske prøve at tale med skolepsykologen? Eller ringe til Børnetelefonen? http://www.bornsvilkar.dk/ForBornOgUnge ... fonen.aspx


    Mange hilsner Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.