Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pinlig rejsning hos lægen ved undersøgelse

Jeg har for nyligt været til undersøgelse hos min læge for en gevækst på min pung/penis. Selv om jeg er en halvmoden mand - har jeg næsten været mere nervøs for selve undersøgelsen end for resultatet. Jeg var især nervøs for at få rejsning under undersøgelsen - og dette skete delvist. Jeg var meget pinligt berørt - men lægen virkede ikke overrasket.

Efterfølgende har jeg været nysgerrig efter om andre har haft samme oplevelse - eller om jeg er den eneste mand på kloden. Jeg har ikke kunne finde noget om emnet i Danmark - men på "medhelp.org" er der en lang tråd med lignenden oplevelers.

Jeg ville egentlig med mit indlæg blot gøre opmærksom på at en potentiel rejsning under en undersøgelse ifølge indlægene på medhelp.org - er helt normalt - lægen har set de ske før og vil se det igen. Så det bør ikke afholde noget for at gå til lægen !!

Jeg vil også opfordre læger til at være åbne om dette, måske orientere om det før undersøgelse - og måske netdoktor kunne skrive om det - Jeg er sikker på at flere mænd ville føle det mindre pinligt og ubehageligt - hvis vi vidste at det er hel normal adfærd fra vores ven forneden - det bør ikke være tabu.

Se evt. indlæg fra: http://www.medhelp.org/posts/Mens-Healt ... how/183432

Kommentarer

  • Indstillinger
    Glemte ... skriv gerne hvis du har haft de samme tanker, bekymringer .. eller lignende "pinlige oplevelser"
  • Indstillinger
    Nu er jeg godt nok kvinde, men du rammer en af mine kæpheste. Hvem er det lige, der har fundet på, at nogle få helt naturlige dele af kroppen – altså kønsorganerne – skal være pinlige?

    Som du selv beskriver det, så er det altså ikke lægerne. At man som mand får rejsning, når der bliver ”pillet” ved den, er altså en helt normal reaktion. Du er ikke den eneste på kloden, der har oplevet det, og du skriver selv, at du har set indlæg, hvor det beskrives at lægerne har set det før og at det vil ses igen. De fleste mænd får i øvrigt rejsning op til flere gange dagligt, uden de på den måde overhovedet er seksuelt tændte. I øvrigt må det da være en fordel både for læge og patient, hvis der er lidt rejsning, for så må det da være mange gange lettere at undersøge, end hvis man skal ”mingelere” med en helt slap.

    Vi kan da hurtigt blive enige om, at det ikke er sjovt. Hvordan tror du i øvrigt, det er som kvinde at ligge med benene ude i et par bøjler og det hele totalt blottet? Nej, det er faktisk ikke rart. Men pinligt? Sludder og vrøvl – det er en helt og aldeles selvopfundet følelse. Personligt finder jeg det langt mere ubehageligt at få stukket en pind langt ned i halsen, for der sidder jeg og er rædselsslagen for at komme til at brække mig ud over lægen, men den fornemmelse kan man sagtens sidde og tale med andre om, for der er der jo ikke nogen, der har fundet på, at det skal være”pinligt”. Det er nemlig en reflekshandling på nøjagtig samme måde som en sådan rejsning er.

    Du beder om at læger er mere åbne overfor at mænd kan få rejsning ved en undersøgelse. Hvor står der, at de ikke er det? Du har selv oplevet en læge, der overhovedet ikke fandt det mærkeligt.

    Jeg synes faktisk, det er meget, meget underligt at kønsorganer skal være så pinlige; vi bliver dagligt bombarderet, måske ikke med kønsorganer, men i hvert fald med sex, og man opfattes jo også som meget mærkelig, hvis ikke man har haft sex med en række forskellige personer i sit liv, og der er der øjensynligt ingen problemer med at vise kønsdelene frem og nogle gange overfor personer, man stort set ikke kender. Er det så ikke pinligt?

    Alle levende væsener er resultat af møde mellem kønsorganer, så hvorfor er det pinligt, at man også kan blive syg der???

    Hvorfor går mange – især mænd – rundt og døjer med endda alvorlige problemer i årevis, uden at gå til læge, bare fordi det sidder i kønsorganet? Hvis du havde haft en underlig gevækst på halsen, så havde du jo slet ikke haft de tanker om pinlighed, og du var helt sikkert gået til lægen meget tidligere, end du har gjort nu.

    Jeg vil meget gerne have manet den der i jorden med at det skal være pinligt – for det er det ikke.

    Ubehageligt? Ja!
    Morsomt at blotlægge disse dele i en sådan situation? Nej!
    At gå og døje helt og aldeles unødigt fordi man synes, det er pinligt? Fuldstændigt tåbeligt!
  • Indstillinger
    Hvor er det godt skrevet! Jeg kan kun erklære mig enig med lotte123 i, at der INTET PINLIGT er ved ens kønsorganer, heller ikke selv om man er af hankøn og ens organer reagerer normalt. Heller ikke hos lægen uanset vedkommendes køn. Tænk på, at det også kan være en del af undersøgelsen at konstatere, at erektion er mulig. Og det er altså en ganske naturligt med en erektion, når der bliver pillet ved de ædlere dele. Ikke nødvendigvis morsomt hos lægen, men ganske formålstjenligt uden for konsultationsværelset.
  • Indstillinger
    hej. Jo det er da pinligt for stor set alle mænd hvis det sker.
    foreksemple tør jeg ikk tage ned for og få taget en test for kønssygdomme da det handler om det om råde. og jeg skifter læge hvis jeg endelig tager mig sammen og snakker eller der sker noget så jeg skal smide bukserne til en undersøgelse.

    kan ikke se min læge i øjene igen hvis det er han skal se noget på min krop.

    Hilsen ham der ikke kan lide læge undersøgelser
  • Indstillinger
    Har du overvejet at søge professionel hjælp for den fobi?

    Du er jo netop en tikkende bombe. En ting er, at du ikke selv vil udsætte dig for at blive undersøgt, hvis der er mistanke om sygdom; det er helt og aldeles dit eget valg, hvis du med den indstilling vælger at dø langt før tid, hvis noget skulle være så galt.

    Noget ganske andet er, at du - ligeledes med den indstilling - risikerer at smitte andre med diverse kønssygdomme, du kan have pådraget dig - og det er simpelt hen direkte uansvarlig adfærd.

    Nej - det er da ikke sjovt at stå og smide bukserne foran lægen, men så er det altså heller ikke værre. Og - jeg finder det faktisk en smule sygeligt, at du - som du skriver i en anden debat - tror at læger og andre med adgang til din journal, gider bruge tid og energi på at grine af din tissemand.

    Så fantastisk eller speciel er jeg 100% sikker på, at heller ikke din "indretning" er.

    Jeg synes, det er sygt at tro, at ens kønsorganer er noget, ingen fagligt kompetente må se, så derfor vil det givet være en meget stor hjælp for dig, hvis du søgte noget hjælp til at takle dette problem.
  • Indstillinger
    det må ikke afholde nogen fra at gå til læge ,har været hos lægen flere gange for at få et brok klemt op på plads , min læge er enda en kvinde har da ågså haft en halv jeg tror ikke hun har bemærket ,det er jo hendes arbejde ,om det er pinlig tænker jeg ikke har jo fået den hjælp jeg kom efter
Log in eller Registrér for at kommentere.