Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Har min kæreste en kønsygdom? Hjælp

Hej.

Det er angående min kæreste, hvor jeg her i går fik øje på nogle røde knopper på hans penis hovede.
Det skal lige siges at jeg kun har været sammen med min tidligere kæreste og min nuværende kæreste. Med min tidligere kæreste havde jeg ubeskyttet sex, men vi to hinandens mødom, så vi har ikke været i seng med andre. Det lidt over et år siden nu.

Jeg har været sammen med min nuværende kæreste i snart 11 måneder og han har kun været i seng med mig.

Mit spørgsmål er bare har min kæreste været mig utro??
Fordi jeg var inde og læse om "kondolymer" hvor der stod man kan overføre kønsvorter til sine fingre for eksempel at vaske sine kønsdele eller onanere. I dag viste min kæreste mig at han havde fået en vorte på sin finger.

Jeg ved med 100% at jeg ikke har en kønsygdom!!! Så jeg kan ikke have smittet ham.

Jeg spurgte ind til ham med det og han blev sur da jeg sprugte om han havde været sammen med en anden, og svart var nej! Men jeg er ikke personen der bare lader det ligge, jeg ville være på den sikre side, så nu har jeg bedt ham om at gå til lægen på mandag.

Kan han have været mig utro??

Kommentarer

• Der er ingen her, der kan fortælle dig, om dig kæreste har været dig utro. Du har opdaget nogle knopper og han viser dig helt af sig selv, at han nu har en vorte på sin finger. Det viser egentlig ikke, at han har speciel dårlig samvittighed.

Jeg synes, det er korrekt at han lige smutter til læge og får undersøgt, hvad det her handler om, og før der foreligger noget helt konkret, bør du ikke dømme ham.

Hvis lægen fortæller at det er en kønssygdom, men at han godt kan have fået den på anden vis, er det så op til dig om du vil tro på det eller ej, men hvis I ellers har det godt sammen og han i øvrigt ikke virker som typen, der kan finde på den slags, så synes jeg sådan set godt, du kan lade tvivlen komme ham til gode.

Modsat -hvis lægen siger at det er en kønssygdom, og han kun have fået den ved at være blevet smittet af en anden, ja, så viser det, at du ikke kan stole på din kæreste.

Og - til sidst den tredie mulighed. Det kunne jo være, det var noget helt andet, som ikke har noget med kønssygdom at gøre, og så er det jo ikke rimeligt, at du nu bruger hele week-enden på at være mistroisk.

Så - vent med din dom, til I ved noget konkret.
  • Hejsa..
    Jeg har selv lige haft en masse små røde prikker på glans, og under forhuden. Jeg gik selvfølgelig til lægen nogen dage efter jeg havde observeret dem, og han checkede mig for herpes.. Han var langt fra sikker på at det var herpes, og skulle sende en prøve ind til test.. jeg fik så en behandling for svamp med det samme, da det også kunne være dette.
    Jeg fik salven Canesten.. Den kender de fleste nok - kan fåes i håndkøb på apoteket :) .. Hvis ikke denne salve hjalp, skulle jeg kontakte lægen igen. Salven hjalp dog, og prikkerne, som blev til hvide prikker, og derefter små "blister" er stortset væk. Jeg ringede desuden til lægen for lige at være helt sikker på det ikke var herpes, og testen var heldigvis negativ :)
    Lægen sagde så at det højst sansynligt var helt almindeligt svamp jeg havde fået, og at det kunne komme hvis man brugte en sæbe med forkert pH-værdi, eller hvis der var lidt fugtigt under forhuden, og en hel masse andet..

Så jeg tror godt du kan være helt rolig, hvis det er de samme "prikker" vi snakker om :)
    Prøv evt. at købe "Canesten" salven (ved ikke om det er stavet rigtigt :)) på apoteket, og se om det hjælper.. hvis det gør, så har I svaret :p

God weekend..
Log in eller Registrér for at kommentere.